Cyclist Türkiye

TOUR OF ANTALYA'YA DOĞRU

TOUR OF ANTALYA'YA DOĞRU

Bisikletin en prestijli yarışları olan üç büyük turun – Giro d’Italia, Tour de France, La Vuelta – rotaları, her yıl düzenlenen ihtişamlı lasnmanlarla bisiklet dünyasına tanıtılır. Yıldız sporcuların da katıldığı bu gösterişli tanıtımlarda yarış organizatörleri, hazırladıkları üç boyutlu gösterimlerle pedal basılacak 21 etabı coğrafi koşullarından, tarihi atıflara kadar birer birer bisiklet dünyasına taktim eder. Hatta söz konusu büyük turların etap profilleri o denli haber değeri taşır ki çoğu zaman açıklamaya dahi gerek kalmadan, büyük medya organlarınca basına sızdırılır. Zira Froome, Nibali, Dumoulin yahut Quintana gibi bisikletin büyük yıldızların hangi turda boy göstereceği, biraz da etapların profiline bağlıdır. Tüm bu şatafatın ardında ise tur etaplarının belirlenmesinden mesul bir grup vardır. Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu’ndan ülkemizde düzenlenen Gran Fondo yarışlarına kadar rotaların belirlenmesinde baş rol oynayan Mutlu Erçevik de bu isimlerden biri. Eski bir bisiklet sporcusu olan Erçevik'e son eseri; Tour of Antalya etaplarını sorduk.

Etap profillerinin detaylı incelemesine geçmeden önce, son günlerde yoğun bir tempo içerisinde olduğunu bildiğimiz Mutlu Erçevik’e, Tour of Antalya etaplarını belirlerken hangi kriterleri göz önünde bulundurduğunu soruyoruz. Mutlu Erçevik’in cevabı rota belirlemenin aslında ne denli karmaşık ve komplike düşünülmesi gereken bir iş olduğunu bir kez daha hatırlatır cinsten oluyor. “Öncelikli olarak bölgenin trafik ve yol kalitesi koşullarını göz önünde bulundurarak, doğusundan batısına kadar tüm lokasyonları tura dahil etmeye çalıştık. Popüler turizm mekanlarının yanı sıra eşsiz doğa güzellikleri ile keşfedilmeyi bekleyen vadi geçişlerinden Antalya yaylalarına kadar tüm coğrafyayı birbirinden farklı nitelikteki dört etaba sığdırmaya ise ayrıca özen gösterdik.”

Türkiye'de bisiklet yarışı organize etmenin gerçekten zor bir iş olduğunun altını çizen Erçevik, özellikle trafik yoğunluğu nedeniyle alternatif rotalar bulmanın neredeyse haftalar süren uzun çalışmalar gerektirdiğini söylüyor ve devam ediyor: “Tour of Antalya’da da olanaklar doğrultusunda rutinin dışına çıkmaya çaba sarf ettik. Son etap finişine kadar heyecanın zirvede olacağı bir yarış bizleri bekliyor olacak. Zorlu tırmanışları, hızlı ve teknik inişleri, köy geçişleri, daralan yollarda teknik iniş ve çıkışları ile hafızalardan silinmeyecek güzel bir tur geçireceğimizi umuyorum.”

Son olarak Erçevik’e yarışa katılan takımlar ve yer alan sporcular ışığında 22 – 25 Şubat tarihleri arasında ilki gerçekleştirilecek Tour of Antalya yarışının gelecekte nasıl bir etki yaratabileceğini soruyoruz. “Tour of Antalya şimdiden marka olma yolunda önemli bir adım attı. 2.2 seviye olmasına rağmen bu sene önemli takımlar ve dünyaca ünlü bisikletçiler turda yer alacak. Hafta içinde gerçekleştirilen basın lansmanı gerek ulusal basında gerekse sosyal medyada büyük yankı buldu. Tour of Antalya'nın gelecek yıllarda daha da büyüyecek önemli bir organizasyon olacağını düşünüyorum.”

Mutlu Erçevik, 20 ülkeden, 25 takım ve 175 sporcunun yer alacağı Tour of Antalya’nın toplamda 430 kilometre uzunluğa sahip dört etabını Cyclist Türkiye için yorumladı:

1. ETAP: KORKUTELİ

undefined

İlk etap 155 kilometre ile turun en uzun etabı. İlk 50 kilometresinde kademeli olarak 900 metrelik irtifaya çıkıyoruz ve etabın yaklaşık 60 kilometresi 900-1000 metre seviyelerinde - Korkuteli yaylarında - seyrediyor. 110. kilometrede Tahtalı Beli geçidi ile birlikte Antalya’ya finişe kadar geneli iniş olan yaklaşık 45 kilometrelik bir bölüm var.  Bu etapta her ne kadar ciddi bir irtifa farkı görünüyor olsa da tırmanışın yarışın henüz başında olması sebebiyle bir kaçış grubu oluşmuş olacak olsa bile, pelotonun kaçışa fırsat vereceğini düşünmüyorum. Bu etap sonuna doğru sprinterlerin sahne alacağını ve etabın toplu sprint finişi ile sonlanacağını tahmin ediyorum.

2. ETAP: KEMER

undefined

2.gün müthiş bir etap olacak. Turun kraliçe etabı olarak adlandırabileceğimiz bu etap toplamda 118 kilometre. 40. kilometredeki Kemer geçişi ile birlikte eşsiz doğa güzellikleri arasından 20 kilometre içinde 100 metrelik irtifadan yaklaşık 1300 metrelik Üçoluk zirvesine kadar, oldukça sert bir tırmanış sporcuları bekliyor olacak. Tırmanışın hemen ardından son 20 kilometreye kadar uzun bir iniş söz konusu. Bu etapta kuvvetle muhtemel bir kaçış grubu finişi izleyeceğiz. Hiç şüphesiz genel klasmanda da belirleyici olacak etaplardan biri olacaktır ikinci gün.

3. ETAP: FESLİKAN

undefined

3. etabı önce bireysel zamana karşı tırmanış olarak düşünmüştük. Ancak tüm etapların genel zorluk derecesi ve 2.2 bir tur için sezonun hemen başında  olmamızın, aşırı zorlayacağı etki oluşturacağı düşüncesiyle ilk 18 kilometrelik bölümü düz seçtik. Son 14 kilometresi 0’dan 1100 metre irtifaya çıkarak zirve finişi olarak noktalanacak. Toplamda 32 kilometrelik kısa bir etap olacak. Yarış, Tünektepe Teleferik tesislerinden start ile başlayıp, Feslikan yaylası yolunu takip edecek. Bu etabın tırmanışçıların sahne alacağı ve turun kazananını belirleyeceği etap olacağını düşünüyorum.

4. ETAP: SİDE - LARA

undefined

4. Etaba Side’den başlıyoruz. Manavgat, Serik, Belek gibi bilinen merkezleri geçtikten sonra, rotada klasik tadında sürpriz ilgi çekecek köy geçişleri mevcut. 144 kilometrelik bu etap, her ne kadar sprint finişe gidecek bir etap gibi gözükse de sert yanal rüzgarlar olması durumunda etaptan, küçük bir kaçış grubu zaferi senaryosu da çıkabilir.

 

AKRA GRAN FONDO UZUN VE KISA PARKUR SEÇENEKLERİYLE 25 ŞUBAT'TA KOŞULACAK!

Mutlu Erçevik’in Tour of Antalya’nın son gününde amatör bisikletçiler için düzenlenecek olan Akra Gran Fondo’ya katılacak bisiklet severler için de küçük bir dipnotu var: “Fondo profiline bakınca dümdüz bir rota olduğu düşünülüyor. Böyle düşünenler için yarışın son 15 kilometresi sürpriz diyelim. Hatta bu bölümde katılımcıların yarış sonrası anlatacak çok hikayesi olacak diyelim:) Ayrıca uzun parkurda The Land of Legends geçişi de ilginç olacak. Şimdiden herkese başarılar dilerim.“

 

Bu yazı ERMAN ÖNER tarafından yazılmıştır.|20 Şubat 2018