Cyclist Türkiye

SALCANO GRAN FONDO MARMARİS HEYECANI

SALCANO GRAN FONDO MARMARİS HEYECANI

Gran Fondo Marmaris'in organizasyon kanadında yıllardan bu yana gerek profesyonel yarışlar gerekse Gran Fondo'lar düzenleyen Argeus Travel şirketi üstleniyor. İlki düzenlenecek Gran Fondo Marmaris'te katılımcıları organizasyon anlamında neler beklediğini Argeus Travel'dan Mehmet Nuri Özden anlattı:

Marmaris Belediyesi, Türkiye'de bisiklet deyince sayılı ve önder belediyelerden biridir. Gerek bisiklet yolları ile olsun gerekse de bisiklete verdikleri değer ve önem il. Marmaris'te yapılması planlanan bir Gran Fondo yarışı da yıllardır belediyenin yapmak istediği bir faaliyetti. Nizami bisiklet yollarıyla donatılmış, bisiklet dostu bir şehir olan Marmaris'te bizim de her zaman  yarış yapma düşüncemiz vardı. Marmaris'in parkuru bir de görsel açıdan şu ana kadar yapılmış Gran Fondo'lar arasında en ilgi çekici olanı. Bir yanıyla da 1800 metre küsur irtifa ve 97 kilometre parkur uzunluğuyla en zorlu Gran Fondo'lardan biri olacak şüphesiz. Kısa parkurun uzunluğu ise 65 kilometre.

undefined 

Marmaris Gran Fondo özelinde çalışmalarımızdan bahsetmem gerekirse, belediyeden ve diğer kurumlardan destek alıyoruz tabii ama organizasyonu tamamı bizim sorumluluğumuzda gerçekleşiyor. Düzenlediğimiz tüm Gran Fondo'larda olduğu gibi bir güvenlik motorize ekibimiz olacak Marmaris'te de. 10 kişilik motorize bir ekip, hem fotoğrafçıları taşıyacak hem de yolun güvenliği sağlayacak. 500 - 600 metrelik bariyer götürüyoruz Marmaris'e. Yoğun bir basın ayağımız da olacak. Yaklaşık 20 - 25 kişilik bir ekip basın olarak İstanbul'dan gelecek.

Bizim amacımız Gran Fondo'ya katılacak tüm katılımcıların rahat bir şekilde Marmaris'e yerleşmesi ve rahat bir şekilde yarışını tamamlamasını sağlamak. Bunun için Dalaman Havaalanı'ndan ulaşımlarını sağlayabilecekleri ve bisikletlerini taşıyabilecekleri ücretli bir servis koyduk. Havaalanından belirli saatlerde çıkış yapacak bu servisler, rotası doğrudan Marmaris olacak. Dönüşte de Marmaris'ten iki ayrı servis koyduk yine havaalanına gidecek. Ayrıca Marmaris'ten dört otel ile anlaşıp, onlardan oda blokajları aldık. Uygun fiyatlarla katılımcılara sunduk bu odaları. Web sitemiz üzerindeki sistem üzerinden bu rezervasyonları yaptırabilir katılımcılar.

Marmaris'te teknik toplantı yapmayacağız bu yıl. Bunun yerine video şeklinde görüntü kaydedip, web sitemizden ve sosyal medya hesaplarımızdan yayınlayacağız teknik toplantıyı. Katılımcılarımızın soruları olursa bunları da cevaplayacağız elbette. Uzun parkur 8:30'da, kısa parkur ise anı yerden ancak 08:40'te başlayacak.

undefined

Marmaris'te Velomaris adlı bisiklet mağazasının işleten ve bölgede bisiklet deyince akla ilk gelen isimlerden Tolga Gök'e avucunun içi gibi bildiği Gran Fondo Marmaris parkurunun püf noktalarını sorduk. 

Marmaris Gran Fondo'ya katılacak bisikletseverleri nasıl bir parkur bekliyor?

Marmaris Gran Fondo'ya katılacak bisikletseverleri zorlu ve bir o kadar da eğlenceli bir parkur bekliyor olacak. Türkiye'deki Gran Fondolar içinde en çok fazla tecrübeyi edinebilecekleri bir yarış katılımcıları bekliyor.

Yarış parkurunu biraz daha detaylandırabilir misiniz?

- Hem uzun hem kısa parkurda sürekli eğim değişiyor. Parkurun sporcuları en çok zorlayacak yönü tempoyu bir türlü tutturamayacak olmaları olacaktır. Tırmanışlarda da inişlerde de "düz" olarak gördüğümüz sektörlerde de durum böyle. Eğimler stabil değil. 10 dakikadan daha fazla aynı tempoda gitmek pek mümkün değil! Tırmanış tam bitti derken, tekrar başlıyor. Eğim burada %5'e düştü derken bir anda %13'e yükseliveriyor. Moral bozmak gibi olmasın ama yükseklik grafiğinde gözükmeyen minik minik birçok tırmanışçıklar mevcut.

Kısa parkur için asıl zorluk 30'uncu kilometreden sonra, uzun parkur için ise 50'inci kilometreden sonra başlıyor. İlk üç kilometre parke kilit taşı ile kaplı. Kalitesi nispeten iyi, çok rahatsız etmiyor. İlk tırmanış ile birlikte soğuk asfalt kaplama dediğimiz mıcırlı asfalt başlıyor. Tırmanış olduğundan katlanılabiliyor. Ancak iniş ile birlikte süratin artmasıyla bisiklet titretmeye başlıyor. Hem kısa hem uzun parkur için soğuk asfalt kaplaması bazı yerlerde oturmuş ama çoğu yer titremeli. Uzun parkurdaki en titremeli kısım 59 ile 69. km'ler arasında. Kısa parkur sporcularının zeminden en çok etkilenecekleri bölüm ise 44.km ile 50. km (uzun parkurda 75.-81. km'lere denk geliyor) arasındaki ana zirveden inişin ilk kısmı. Zaten sonrasında da rota Marmaris - Turunç yoluna birleşiyor ve mükemmel zemine dönüyor. Son beş km yine şehir içi ve zemin parke kaplı.

Öyle ki uzun parkur rotasına biz "Hell of the South" adını taktık!

undefined

Sizce rüzgar yarışın kaderinde nasıl bir rol oynayacak?

Rüzgarın Çeşme Gran Fondo gibi etkili olabileceğini düşünmüyorum. Her gün öğle 13.00-14.00 gibi başlayan bölgesel rüzgarlar var bu bölgede. Hava şartları normal seyrinde giderse sıkıntı olmaz bence. Eğer yağmur denk gelirse efsane bir yağış olmasın da...

Zorlu tırmanışlar kadar dikkat edilmesi gereken inişler de mevcut, önceden bir uyarınız var mı?

Bisiklete yeni başlayan arkadaşlar kendi kendilerine  "inişi herkes yapar, biz çıkışları yapamıyoruz" diye düşünürler ama burada durum biraz farklı. Bozuk zemin, uzun inişler, yüksek eğim, keskin virajlar... İnişlerde kesinlikle maksimum fren erişimi ve denge için droplardan gidona çok çok iyi yapışmalarını öneririm. Risk almaktan kaçınsınlar çünkü freni bıraktığınız anda bisiklet ivmeleniyor ve gidon daha da titremeye başlıyor.

undefined

Yarış dışında coğrafi ve kültürel anlamda bisikletseverleri parkur üzerinde neler bekliyor olacak?

Bu soruya cevap verebilmek için birçok kitap yazıldı. Ama kısaca söylemek gerekirse, kafamızı gidondan kaldırırsak, Marmaris Körfezi, Hisarönü Körfezi, Orhaniye Koyları, Kızkumu, Turgut Piramidi, Selimiye, Bozburun Koyları, Bayır Köyü'nde Anıt Çınar Ağacı, Osmaniye Bal Evi, İçmeler gibi noktaları ve her köşeyi dönünce değişen enfes manzaraları eşliğinde çam ormanları göreceğiz.

 Bir de unutmadan belirteyim. Marmaris arıcılık faaliyetlerinin yoğun olduğu bir yöre. Özellikle süratliyken arıların sağınıza solunuza çarpıp saliseler içinde sokması ile çok karşılaşırız. Alerjiniz yoksa pedala yüklenmeye devam; en fazla biraz şişer, biraz kaşınır. Alerjiniz varsa şayet tedbirinizi alınız...

 

Bu yazı ERMAN ÖNER tarafından yazılmıştır.|07 Nisan 2018