Cyclist Türkiye

Masaj Deyip Geçme

MASAJ DEYİP GEÇME

LSE Tedavi Kliniği'nden spor terapisti Laura Dent, partnerinize evde masaj yaptırmanın püf noktalarını anlatıyor

  • Her zaman kalbe doğru çalışın. Böylece vücudun atık maddelerden dolaşım yoluyla kurtulmasına yardımcı olursunuz; kalp ve akciğerler bu maddeleri işlemden geçirerek vücuttan uzaklaştırır.
  • Acı vermeyecek kadar; hafif-sert darbelerle masaj yapın.
  • Masaj yaparken karşınızda kas anatomisini gösteren bir resim bulundurun ki kasların nasıl durması ve hissetmesi gerektiğiyle ilgili bir fikriniz olsun.
  • Cildin tahriş olmasını engellemek için her zaman yağ kullanın. En iyisi Chemovine marka yağdır.
  • Bacaklardaki en önemli kas grupları baldır, diz arkası kirişi, kuadrseps ve kalça kaslarıdır.
  • Bacağın alt kısmında bilekten başlayıp yukarı doğru çalışın. Bütün elinizle bastırarak uzun ve sert hareketlerle masaj yaparken baş parmaklarınızla baskı uygulayın.
  • İki masaj arasında esneme hareketleri ve köpük silindirler kullanışlı olur ve mutlaka egzersizden sonra yapılmalıdır.
  • Egzersizden sonra buz banyosu yapın. Küvette bacaklarınızı 10 dakika soğuk suya daldırsanız da olur. Bacaklarınızın etrafındaki suyu ısıtmasını engellemek için arada bir bacaklarınızı hareket ettirin. Soğuk kılcal damarları büzüştürür ve egzersiz sonrası hissettiğiniz hamlama ağrılarına neden olan mikro kanamaları keser.

6 sayfalık masaj konusu tüm detaylarıyla Cyclist Türkiye Haziran sayısında.

Bu yazı MICHAEL DONLEVY tarafından yazılmıştır.|11 Haziran 2015