Cyclist Türkiye

BRITISH CYCLING’DEN 1 MİLYON BİSİKLETLİ KADIN KAMPANYASI

BRITISH CYCLING’DEN 1 MİLYON BİSİKLETLİ KADIN KAMPANYASI

British Cycling, İngiltere’de kadın bisikletçilerin artması için başlattığı #OneinaMillion kampanyasında sona yaklaşıyor. 2013’ün mart ayında başlatılan kampanyada, şimdiye dek 800.000’e yakın kadına bisiklete binme konusunda ilham verildi. 2020 yılına kadar 1 milyon kadının bisiklete binmesinin hedeflendiği kampanyada, kadınların bisiklete binmesinin önünde engel olan yanlış algılamaların ve geleneksel mitlerin ortadan kaldırılması hedefleniyor.

                               

Kadın ve erkek bisikletçi sayısındaki eşitsizliğe dikkat çeken British Cycling tarafından yapılan araştırmalar sonucunda, İngiltere’de bisiklet kullananların %69’unun erkek olduğu sonucuna varıldı. Bu konuda Danimarka’yı örnek gösteren yetkililer,  Danimarka’da bu sayının %47 erkek kullanıcıya karşın %53 kadın kullanıcı şeklinde olduğunu belirttiler.

Ayrıca kadın ve erkekler arasındaki “güven” problemine de değinilen araştırmada, on kadından altısının bisiklete binerken kendini güvende hissetmediği sonucuna varıldı. Kampanya yetkilileri, güven problemlerinin çözülmesinin kadın bisikletçi sayısını artıracağını savunarak bu konuda altyapı çalışmalarına da öncelik verilmesi gerektiğini savundu.

İngiltere’de kadınlara yönelik bir başka kampanya olan “Sport England’s This Girl Can” tarafından da desteklenen ‘One in a Million (Milyonda Bir)’  kampanyası, her alanda olduğu gibi sporda da mevcut olan cinsiyet eşitsizliğini ortadan kaldırmak adına atılmış bir adım olarak kadınların bisiklete binmesini engelleyen kalıplaşmış algı ve değer yargıların üstesinden gelmeyi amaçlamaktadır.

            undefined

 Kampanya yetkililerinden British Cycling Genel Müdürü Julie Harrington, projeyle ilgili olarak “1 milyona kadına ulaşacak olmamız çok güzel, ancak asıl yaratmak istediğimiz şey herkesin eşit şekilde bisiklete binmesini normalleştirecek kültürel bir değişim yaratmak. “ şeklinde konuştu.

“Bisiklete binmenin hava kirliliği ve sağlık problemleri gibi sorunların çözümünde etkili olduğu savunuluyor. Ancak insanlar yollarda kendilerini güvende hissetmedikleri sürece bu çözüm asla uygulanamayacak ve kadınlarla erkekler arasındaki eşitsiz oranlar büyümeye devam edecek.” diyerek sözlerine devam eden Harrington, “Altyapı sorunlarını çözmek, erişilebilirliği geliştirmek ve tüm engelleri ortadan kaldırarak İngiltere’yi bir bisiklet şehrine dönüştürmek için ilgili diğer kuruluşlarla birlikte işbirliği içinde çalışmamız gerekiyor.” dedi.

             undefined

British Cycling’in resmi sponsorlarından HSBC’nin İngiltere’deki Başkanı Luke Harper da kampanyayı desteklediklerini belirtti.

Kampanya kapsamında, bisiklete binmeye yeni başlayanlar için trafiksiz ortamlarda rehber eşliğinde sürüşler düzenlenmekte, kadınlara trafik kurallarıyla ve trafikte sürüş konusuyla ilgili ipuçları verilmektedir. Kadınların bisiklet üzerinde karşılaşacağı problemlerle ilgili olarak pratik ve teorik bilgilerin paylaşıldığı etkinliklerin yanı sıra yıl boyunca kadınların katılabileceği pek çok sürüş etkinliği de düzenlemekte.

Bu yazı ÖZGE SEÇKİN tarafından yazılmıştır.|01 Şubat 2019