Cyclist Türkiye

BOYU DEĞİL GEOMETRİSİ

BOYU DEĞİL GEOMETRİSİ

Hangi kadronun hangi sürücüye daha uygun olduğu konusunda bir fikir birliği yokken, kendiniz için en iyi kadro boyunu seçmek imkansız görünüyor. Bisikletçiler sık sık gönüllerini belli bir bisiklete kaptırır ve kadro boyunu da daha önce sürdüklerine dayanarak seçer ama bisiklet üretimi dünyası son yıllarda bundan çok daha karmaşık hale geldi ve eğer kendinize çok büyük ya da çok küçük gelen bir bisiklet sürmek istemiyorsanız, geometri tablosunun sırlarını çözmek zorundasınız.

“Bir geometri tablosundan iki şey çıkartabilirsiniz; bunlardan biri uygunluk (fit), diğeri de bisiklet kontrolü” diyor ödüllü İngiliz kadro tasarımcısı Tom Donhou. “Fit genellikle reach ile ilgili bir konu, dolayısıyla işe etkin üst boru ve alın borusu uzunluklarından başlamak gerek. Sele yüksekliği çok farklı boylarda ayarlanabileceğinden sele borusu o kadar da önemli değil. Sele borusu açısı ise ancak çok uzun boyluysanız ya da bacaklarınız fazla uzunsa ve daha geride oturmak zorundaysanız önem kazanıyor. Çan eğrisinin ortalarında bir yerine düşüyorsanız, muhtemelen aradığınızı rahatlıkla bulursunuz. Alın borusu uzunluğunu hesaplayabilmek için ideal gidon yüksekliğinizi (selenin en üst noktasıyla gidon arasındaki yükseklik farkını) yani aslında bisikleti nasıl sürebildiğinizi net bir şekilde bilmeniz lazım.”

6 sayfalık detaylı rehber konumuzun devamı Cyclist Türkiye Haziran sayısında.

Bu yazı tarafından yazılmıştır.|08 Haziran 2015