Cyclist Türkiye

NARCITY TIRMANIŞI

NARCITY TIRMANIŞI

Pek çok bisikletçi yokuş tırmanmayı sevmez. Özellikle vücut yapısı olarak daha iri olan bisikletçiler, sürüşlerinin çoğunu düz yolda yapmayı tercih eder. Fakat yokuş çıkmak, özellikle İstanbul gibi bir şehirde yaptığımız sürüşlerde olmazsa olmazdır. Bu nedenle yokuş antrenmanı yapmak, hem genel gelişimi, hem de tırmanma performansını artıracağından bisikletçiler için kaçınılmazdır.

Size uygun özelliklere sahip bir yokuş bulduktan sonra kendi performansınızı sınayıp, bunun üzerinden çalışmalara başlayabilirsiniz. Antrenmana başladığınız yerden çok uzakta bulunmayan, uzun ve kesintisiz bir yokuş bulmanız ise önemli.

İstanbul Anadolu yakasında araçsız ulaşabileceğiniz, uzun yokuşlardan birisi  ‘Narcity Yokuşu’. Bisikletçiler buraya Narcity Yokuşu diyor çünkü eğimi giderek artan bu tırmanış Narcity ismindeki sitenin tabelası önünden geçiyor.

Bu noktadan sonra ise bağlantı yolları ile farklı zorluk ve uzunluk seviyelerindeki  bölümlerde tırmanışı sonlandırmak mümkün. İstanbul’un en yüksek asfalt yolunun bulunduğu Telsiz Tepesi ya da Kayışdağı Ormanı etrafından dolaşan alternatif parkur yalnızca birkaç kilometre mesafede yer alıyor.

undefined

Bisikletçilerin hafta sonları sıkça toplandıkları bir bölge olan Bostancı’dan, tırmanışın başlangıcına ise 5km’lik bir mesafe bulunuyor. Bu bölgeyi ısınmak için kullanıp, hemen arkasından dinç bir şekilde yokuşu tırmanmaya başlayabilirsiniz.

Özellikle sabah erken saatlerde trafiğin bisiklet sürüşü için daha rahat olduğunu belirtmek isteriz. Aynı zamanda sürücü eğitim güzergahı olması nedeniyle araç sürücülerinin de sağ şeritte daha temkinli olduklarını söylemekte yarar var.

Bu yol, trafik kanuna göre bisikletlilerin sağ şeridi kullanmasına açık. Bu bölgeyi antrenman rotası olarak seçmemizin bir diğer nedeni ise bu sayede yanlarında eğitmenleri ile sürüş gerçekleştiren sürücü adaylarının, bisikletin yasal haklarını da öğrenecek olmaları. Yine de burada antrenman yapacak bisikletlilerin azami ölçüde dikkatli olması gerekir.

Peki antrenman modelimiz nasıl olmalı? Uzun yokuşlarda yapabileceğiniz antrenmanlardan biri, düşük kadansta tırmanacağınız dayanıklılık antrenmanlarıdır. Dizlerinizin rahatsız olmayacağı kadar düşük bir kadansa inip, ardından düşük bir nabız seviyesinde yokuşu tırmanarak kaslarınızın gelişmesini sağlayabilirsiniz.

İkinci olarak, bütün interval antrenmanlarında olduğu gibi yokuş tekrarları gelişim için oldukça yararlı olmaktadır. Kendi antrenman programınıza göre belirlediğiniz iki nokta arasında yapacağınız tekrarlar, genel gelişiminiz için oldukça yararlı olacaktır.

 undefined

Tırmandığınız yokuşları daha rahat tırmanmak için kullanabileceğiniz birkaç farklı teknik var. Oturarak ve ayakta çıkarak farklı kasları çalıştırıp, yorulan kaslarınızı dinlendirebilirsiniz. Yine aynı şekilde, sele üzerinde öne ve arkaya kayarak farklı kas gruplarının çalışmasını sağlayabilirsiniz.

Peki antrenman yaptığınız yokuşta en iyi seviyenize mi ulaşmak istiyorsunuz? Bu sayımızda yer alan “Nasıl daha iyi tırmanırım?” konumuza göz atabilirsiniz. “Pedalın 360°lik turu” konumuz ise pedal tekniğinizi geliştirmeniz için ideal.

Fotoğraf: Erkmen Erakkuş

Bu yazı GÖKHAN TOROS tarafından yazılmıştır.|01 Ekim 2018