Cyclist Türkiye

GIANT ANTRENMAN ROTASI: ŞİLE KÖYLERİ

Şehir merkezinde oturanlar için İstanbul’un kıyısına ulaşmak oldukça zahmetli ne yazık ki. Ya sürerek geleceksiniz ki, bu durumda oldukça yüklü bir kilometre geçilecek ya da aracınıza bisikleti yükleyip Ömerli veya Şile’den start alacaksınız. Araba, bagaj derken elbette bir ön hazırlık gerekiyor. Ama sonrasında o güzel ve sakin yollarda bisiklet sürünce “İyi ki gelmişim” diyeceksiniz kendinize.

undefined

Aracımızı Şile’nin içinde uygun bir yere park edip rotamıza koyulduk. Şile içinden Ağva tabelalarıyla yola çıktık. Ağva’ya giden iki yol var, biri sahile yakın olan yol (çoğu zaman sahili uzaktan da görseniz), diğeri ise daha içeride bulunan Yeniköy, Gökmaslı üzerinden giden yol. Sahile yakın olan yol sevimli sahil kasabalarının kıyısından geçerek Ağva’ya ulaşıyor. Bu yoldan Ağva’ya gidiş geliş 60km civarında ve 1400 metre irtifa kazancı sunuyor. Asfaltın oldukça temiz ve düzgün olduğu rotada çok kısa yol tamiratı gibi kesimler olsa da bozuk satıh yok denecek kadar az diyebiliriz. Sırasıyla Kabakoz, Akçakese, İmrenli, Karaca ve Şuayipli köylerinde geçeceksiniz Ağva’ya giderken.

Parkur yol boyunca düzlük içermiyor, ama tırmanışlar da çok sert değil. En sıkı tırmanış 100 metre irtifa kazancı ile geçiliyor. Ama çok kısa da olsa eğim bazen oldukça dikleşiyor. Gözünüz korkmasın, birkaç nefeste bitiriveriyoruz. Virajlı yollar ve sıkça geçilen köylerden oldukça keyif alacaksınız, çünkü yol sizi hiç sıkmayacak. Bu yolda gözümüzü tek tırmalayan görüntü Kuzey Marmara Otoyolu oluyor. İstanbul’u en kuzeyden geçen bu transit yol henüz yapım aşamasında ve neyse ki bizim yolumuzla kesişmiyor.

ROTA VERİSİ

undefined

Artık sürüşe konsantre oluyoruz. Parkur profilinde görüldüğü üzere tırmanışlar oldukça kısa ve peş peşe. Yeterli bir ısınma süresi geçirdikten sonra yokuşları sıkı bir tempoda çıkmak mümkün. Faydalı bir interval kısalığındaki yokuşlar bize göz kırpıyor. Yokuşları genelde tam güç çıkarken inişte soluklanıyoruz, nabzım düşüp bacağım kendine geldiğinde bir sonrakine de seri bir atakla başlıyorum. Atağın başında %80 eforla giderken yokuşun tepesine yaklaşırken %100’e kadar yoğunluğu artırıyorum. Kadansım genelde 90 civarında.

Köy içlerinde hızımı düşürüp yaya ve köpeklere dikkat ederek geçiyorum. Birbiri ardı sıra dizilen köyleri teker teker geçip Ağva’ya ulaşıyoruz. Henüz fazla kilometre geçmediğimiz için mola vermeden aynı tempoda geri dönüyorum. Havalar serin artık. Kısa bile olsa durmak zor gelmeye başlıyor, çünkü serin havada hemen terimiz soğuyor. Geçen aydan beri sürüşlerde formamın içine rüzgâr geçirmeyen (wind-proof base layer) ince bir içlik giyiyorum. En üste yağmurluk veya rüzgârlık giydiğimde gereğinden fazla terliyorum ve bu da üşümeme sebep oluyor. Kış aylarında ise rüzgâr geçirmeyen bir ceket ve uzun tayt vazgeçilmezlerimizden olacak. Dönüşte, rotanın denize en yakın olan noktasındaki plajı görüp ayağımı azıcık yere koyuyorum. Hem birkaç kare fotoğraf çekmek hem de muzumu yemek için güzel bir fırsat. Şile’ye geldiğimizde ise açlık seviyemiz artık hissedilir hale geldi. Sağlıklı bir öğün yemek için damak tadımıza uygun bir mekânda harcadıklarımızı geri koyma vaktidir. Öbür ay trainer üzerinde olacağız. Elde kalan son ılık günlerde keyifli sürüşler diliyoruz.

Giant Propel Advanced 2 2018
$ 2553, giant-bisiklet.com

Aerodinamik performansı kanıtlanmış Propel serisi 2018 yılında rüzgâr tüneli testleriyle yeniden şekil kazandı. Tüm serinin kadroları karbon olmakla beraber maşaları yine hibrit özellikte. Shimano 105 grup seti ve Giant markasının kendi ürünü olan ekipmanlarla donatılmış bisikletin üzerinde giriş seviyesindeki PA2 model 30 mm profilli alüminyum jantlar bulunuyor. Lastikleri Giant Gavia Race marka 25 mm genişlikte ve tubeless özellikte. Ayna dişlileri 50-34, ruble ise 11-28 olan bisiklet, agresif özelliğini kısa olan tekerlek arası ölçüsü ile kazanırken kadro dizaynı, frenlerin yapısı ve pozisyonu ile en iyi aerodinamik bisikletler arasında yerini alıyor. Serideki üst modellerde disk frenli seçeneklere de yer verilmiş. Disk fren olmayan modellerde Giant markasının SpeedControl aero frenleri bulunmakta.