Cyclist Türkiye

Bisiklet Mağazaları | Atek Bisiklet

BİSİKLET MAĞAZALARI | ATEK BİSİKLET

 Atek Bisiklet Bostancı’da geçtiğimiz yıl faaliyetine başladı. Müşteri memnuniyeti odaklı hizmet anlayışının bir sonucu olarak zengin ürün ve aksesuar çeşidine sahip ferah mağazası ile kısa zamanda bisiklet severlerin uğrak noktası haline gelen Atek Bisiklet’le yaptığımız bu söyleşi de mağazayı yakından tanıma şansı bulduk.

Cyc: Geçtiğimiz yıl Bostancı’da yeni mağazanızı açtınız. Bu serüven nasıl başladı?

Ramazan Korkulu: Bisiklet baba mesleğimiz. 1970’li yıllarda Sirkeci’de Yıldız Ticaret ile başladık. Hala devam ediyoruz. Şuan o mağazada motosiklet satışı yapıyoruz. 2011 yılında ise Atek bisikleti kurduk. 17 yıldır Sirkeci’de faaliyet gösteriyoruz. İkinci mağazamızı ise 1,5 yıl önce Bostancı’da açtık. Bisikleti seviyoruz ve kullanıcılara iyi bisiklet ve aksesuarları sunmak için çalışıyoruz.

Cyc: Neden Bostancı’yı neden tercih ettiniz?

RK: Bizden önce hazır bir mağaza vardı. Bize teklif geldi. Bizim de İstanbul Anadolu yakasında hizmet verme düşüncemiz vardı. Teklifi olumlu değerlendirdik. Farklı olarak müşterilerimize doğru ürünleri sunmaya odaklandık. Gelen müşteriler bu gelişmeden oldukça memnun.

undefined

Cyc: Sektörle ilgili ne düşünüyorsunuz?

RK: Sektör son yıllarda kendi kendine büyüme eğilimindeydi. Burada elektrikli bisikletler ile ilgili boşluk gördük. Anadolu yakasında faaliyet vermeye başladığımızdan beri elektrikli bisiklet başta olmak üzere, daha çok katlanır ve yol bisikletlerinde talep olduğunu söyleyebiliriz. Accell, Kron, Aslı Bisiklet, Ümit Bisiklet, ST Max, Cube, Yuki, Corelli gibi markalarla çalışıyoruz.

Cyc: Sirkeci ve Anadolu yakasında ne gibi farklar gördünüz?

RK: Türkiye’de en iddialı şehir İstanbul. Kullanıcı daha çok İstanbul’da. Sirkeci’de tüketiciler daha çok fiyat odaklı alışveriş yapıyorlar. Burada ise daha çok tüketici kullanımına uygun bisikleti tercih ediyor. Bu tüketicinin ekonomik durumu ile ilgili olduğu kadar kullanım alışkanlıkları ile de ilgili. Sirkeci’de daha çok katlanır bisikletler satıyoruz. Burada ise elektrikli bisikletler ve yol bisikletleri ön planda. Aynı zamanda Bostancı’nın bisiklet yoluna yakın olması Sirkeci’ye göre farklılık oluşturuyor. Mesela Bostancı’da hemen hemen her evde iki adet bisiklete rastlayabilirsiniz.

Cyc: Nasıl bir müşteri profili ile karşılaştınız?

RK: Sirkeci’de Türkiye’ye hitap ediyorsunuz. İstanbul’a iş için gelenler memleketlerine dönerken yanlarında bisiklet götürebiliyorlar. Çünkü Anadolu’da belli başlı iller dışında birçoğu şehrimizde profesyonel bisiklet mağazaları bulunmuyor. Bostancı ise İstanbulluların bisiklet merkezi durumunda. Sürüş grupları, amatör kulüpler ve sahilde tekil kullanıcılar yaygın. Mesela Sirkeci mağazamızda profesyonel servisimiz yoktu. Burada ise Shimano Servis noktası olduk. Çünkü burada satış sonrası hizmet bir mağaza için olmazsa olmazlardan.

Cyc: Sürekli müşteri edinmek için neler yapıyorsunuz?

RK: Öncelikle müşterimizi dinliyor ve onun ihtiyaçlarına göre yaklaşıyoruz. Satış odaklı davranış sergilemiyoruz. Buradaki müşteri neye ihtiyacı olduğunu biliyor. Onların ihtiyacını doğru ürünle karşılamak için geniş ürün yelpazesi oluşturduk. Müşteriyi para olarak görmüyoruz. Piyasadaki seçenekleri sunuyoruz, bizden öneri istediğinde ise kullanım alışkanlıklarını göz önünde bulundurarak doğru ürüne yönlendirmeye çalışıyoruz.

undefined

Cyc: Mesela katlanır bisiklet kullanıcılarına neler öneriyorsunuz?

RK: Eğer müşterimizi bisiklete yeni başlayacaksa elbette kask ilk önerimiz oluyor. Akşam sürüşleri yapacaksa ışıklandırma ve eldivenleri gösteriyoruz. Ulaşım için kullanılacaksa bagaj ve çantaları tavsiye ediyoruz.

Cyc: İlk sürüş deneyiminden sonra neler öneriyorsunuz?

RK: Kullanım alanı ve sıklığına göre lastiklerini kontrol ediyoruz. Farklı sürüş tiplerine göre lastik seçimi sürüşün konforunu artıran önemli etkenlerden. Serviste ise fren pabuçlarını kontrol ediyoruz. Bazı müşterilerimiz 6 vitesli katlanır bisikletlerinde yokuşlarda zorlanabiliyorlar. Bu gibi durumlarda aynakolu değiştirerek daha rahat yokuş çıkmalarını sağlıyoruz. Satış sonrası her zaman müşterinin yanında yer almaya devam ediyoruz. Ücretsiz ilk bakım bu hizmet anlayışımızın bir parçası. Bunun yanında müşteriler bazen internetten bisiklet satın alabiliyorlar. Bisikletin kurulumu söz konusu olduğunda bazen mağazalar bisiklet kendi işletmelerinden alınmadığında ücret talep edebiliyorlar. Biz burada müşterimizi bisikletini bizden almış olmasa da geri çevirmiyoruz. Bisikletten kupon çıkıyorsa ücretsiz kurulumunu yapıyoruz. Eğer kupon yoksa çok cüzi bir ücretle bisikletin kurulumunu yapıyoruz. Bu rakam 30TL’yi geçmiyor.

Cyc: Online alışveriş hakkında ne düşünüyorsunuz?

RK: Internetten yurtdışına bile ulaşabiliyoruz. Bu tip müşterilerimizin genelde bir ayağı yurtdışında oluyor. Türkiye’ye gelmeden önce araştırma yapıyor ve satın aldıkları ürünleri ülkelerine dönerken yanlarında götürüyorlar. Bunun dışında internet üzerinden tüm Türkiye’ye ulaşabiliyoruz. Online satış hizmetinde en önemli şey geniş bir ürün portföyünüzün olması, stoklarınız ve hızlı kargo yapabilmeniz. Internet sitemizin altyapısını buna göre oluşturduk ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Geçen hafta 80 yaşında bir kullanıcı internet sitemizden elektrikli bisiklet satın aldı. Eğer o yaşta biri bisiklet binmek istiyorsa bizim ona doğru ürünü düzgün bir hizmetle ulaştırmak bisiklet sevgimizin temel dayanağı olmalı.

Yalnız internet satışlarında bir noktaya dikkat çekmek gerekir o da fiyatlandırma. Bazı internet sitelerinde, ziyaretçi trafiğini artırmak adına bazı firmaların çok dip fiyatlar verdiğini görüyoruz. Bu bazen de güncellenmeyen eski fiyatların da müşteride kafa karışıklığına yol açmasına neden olabiliyor. Ürünü o fiyattan almak istediğinizde sitenin stoğunda ürün olmadığını görebiliyorsunuz. Dolayısıyla olmayan bir ürüne ait fiyatlara müşterilerin dikkat etmesini tavsiye ediyoruz. Ayrıca online olarak satın aldığınız ürünler için de satış sonrası hizmetlerin önem teşkil ettiğini de hatırlamalarını diliyoruz. (https://www.atekbisiklet.com/)

Cyc: Atek bisiklet kısa sürede birçok kullanıcının uğrak noktası oldu. Bunu nasıl başardınız?

RK: Bu tamamen müşteri memnuniyeti odaklı yaklaşımımızın sonucu oldu. Aynı zamanda sosyal medyadaki yorumlara da önem veriyoruz. Bizden önceki işletme ile ilgili bazı olumsuz yorumlara denk geldik. Bu algıyı değiştirmek için de uğraş veriyoruz. Bu uğraşlarımızın temelinde müşterilerin memnuniyetini kendi çevrelerin yayması yatıyor. Bu yüzden içtenlikle çalışıyoruz. Aradan geçen süre içinde birçok olumlu yorumla karşılaşmamız da bizi sevindiriyor.

Cyc: Bostancı’dan Kadıköy’e kadar olan hat üzerinde birçok yeni mağaza açıldı. Sizi diğerlerinden farklı kılan nedir?

RK: Marka çeşitliliğini ön plana aldık. Biz ürün portföyümüzü karlılık oranlarına bakarak oluşturmadık. Elektrikli bisikletlerden örnek vermek gerekirse, müşterinin bütçesine uygun çeşitlendirmeye gittik. Şunun farkındayız ki eğer kullanıcı ilk aldığı bisikletten memnun kalırsa bir sonraki bisikleti için ekonomisini zorlayabiliyor. Fiyat-performansa göre doğru ürüne yönlendirmek satış başarısını müşteri memnuniyeti üzerine kurmanız anlamına geliyor. Piyasadaki farklı markaları bir arada sunmak bizim için bu noktada önemli. Aradığınız bisikleti bulma noktasında ürün çeşitliliği çok önemli. Biz yatırımızı buna göre yaptık. Yine elektrik destekli bisikletlerden örnek vermek gerekirse mağazamızda 3.000TL’den 20.000TL’ye kadar satış fiyatı olan farklı modeller mevcut. Tüm bisiklet modelleri ve aksesuarlar için aynı politikayı uyguluyoruz.

undefined

Cyc: Satış sonrası nasıl bir servis hizmeti veriyorsunuz?

RK: Servis bir mağaza için en önemli unsurlardan. Çok hassas bir konu. Serviste kötü bir tecrübe en iyi müşterinizi dahi kaybetmenize sebep olabilir. Eğer teknik olarak sizi aşan bir durum varsa geçici çözümler üretmek yerine müşteriyi doğru bilgilendirmeyi tercih ediyoruz. İnsanın doğası da memnuniyetsizliğini dile getirmede insanlar daha cömert. Bunu engellemenin doğru yolu müşteriye doğru bilgi vermek önemli. Shimano Servis Merkezi olmamız serviste profesyonel hizmet vermek için bizim için doğru bir adımdı. Bu maliyetli bir işti. Sadece tezgah ve tabela sorun çözmüyor. İşinin ehli bir usta ve yedek parçaya sahip olmanız gerekir. Yedek parça konusunda ise mağazanızda yeterli stoğunuz olmalı. Bugün git yarın gel dediğinizde müşteriyi kaçırabilirsiniz.

Cyc: 2018 yılına göre kıyaslarsanız satışlarınız nasıl gidiyor?

RK: Havaların iyi gitmesi ile bisiklet satışlarımızda mevsime bağlı düşüş yaşamadık. Aynı zamanda geçen yıl devraldığımız mağaza da yaptığımız iyileştirmeler de satışlarımızı artırdı. Yeni bir mağaza tasarımı yaptık. Bu kadar ürün çeşitliliğine rağmen ferah bir mağaza oluşturduk. Mağazacılık konusunda tecrübelerimizden yararlandık. Ürünleri sergilemek ama müşterilerimizi ürünle boğmamak adına konumlandırmalarımızı yaptık. Halen eksikler olduğunu görüyoruz. Bunun sebebi, sıfırdan bir mağaza açmaktansa hazır bir mağazayı devralmamız oldu. İleride daha farklı uygulamalar yapmayı planlıyoruz. Öncelikle elimizde olan ile en iyisini yapmaya odaklandık.

Atek mağaza müdürü Üzeyir Arslan ile en çok tercih edilen ürünleri konuştuk.

Cyc: Ne kadar süredir bisikletle ilgileniyorsunuz?

Üzeyir Arslan: Çocukluğumdan beri bu işi yapıyorum. Hem mesleğim hem de severek yaptığım bir hobim. Atek’te mağaza müdürü olarak hizmet veriyorum. Ama bizim işimiz hem amatörce hem de profesyonelce hizmet vermeyi gerektiriyor. Dolayısıyla hem satışta hem serviste kısacası her noktada müşteri ile birebir temas içindeyiz.

undefined

Cyc: Mağaza müdürü olarak geniş ürün yelpazesi ile nasıl başa çıkıyorsunuz?

ÜA: Yaklaşık 15 distribütor ile çalışıyoruz. Bu Türkiye’de popüler olan hemen hemen tüm markaların bayisi olduğumuz anlamına geliyor. Tüketici olarak mağazaya girdiğinizde bu oldukça iyi bir şey. Çünkü aradığınız ürünü bulabilmenizi mümkün kılıyor. Bizim tarafımızdan ise daha güzel. Çünkü doğru ürünü tavsiye etmek için yeterli ürün çeşitliliğine sahip olmanız gerekiyor. Ayrıca piyasadaki yeni ürünler hakkında bilgi sahibi olmak, mevcut bilgilerimizi güncellemek adına da ürünleri inceleme şansına erişiyoruz. Bütün ürünlere hakim olmadan doğru satışı yapmak mümkün olamazdı. Eğer zaten konuya hakim değilseniz müşterinin sizden daha çok bilgi sahibi olduğunu görürsünüz. Müşteri bunu anladığında artık ona satış yapmanız mümkün olmaz. Bir başka önemli nokta ise doğru fiyatlandırma ve bu konuda da hassasız.

Cyc: Hangi tip ve model bisikletlerin satışı daha yaygın?

ÜA: Ürün yelpazemizde öne çıkan ürünler elbette var. Aynı zamanda Türkiye’de geleceği görmek istiyorsanız aslında şanslısınız. Çünkü Avrupa’ya bakmanız yeterli. Elektrikli bisikletin ülkemizde yaygınlaşması bunun iyi bir örneği. Bizim mağazamızda da elektrikli bisiklet kategorisinden e-katlanır, e-dağ bisikleti ve e-şehri bisikleti modelleri mevcut. Mağazanın parlayan yıldızı ise Shimano Steps sistemli veya Bosch motorlu e-şehir bisikletleri. Bu kategoride en çok tercih edilen bisikletimiz ise Carraro E-viva modeli.  E-katlanır bisikletlerde ise en çok satılan markalar içinde Goccia, Benelli, Yuki ve Bafang motorlu Altek gibi bisiklet modelleri var. Ümit Bisiklet’in piyasaya sürdüğü Altec özellikle fiyat avantajı ile ön plana çıkıyor. 3.900TL gibi uygun fiyatla satılan bu bisikletin aynı özelliklerdeki ithal markalarda fiyat seviyesini 10.000TL’leri zorlayacağını söyleyebilirim.

undefined

Cyc: Hangi katlanır bisiklet modelleri tercih ediliyor?

ÜA: Katlanır bisiklet denilince akla ilk gelen marka İngiliz üretimi olan Brompton tarzı ve kalitesiyle öne çıkıyor. Ek ithalat vergisi ile fiyatlarında artış beklenen katlanır bisiklet kategorisinde fiyat seviyesi ortalama 7.000TL’yi bulan Brompton’u artık pahalı algısından kurtaracaktır. Bunun yanında mağazamızda Dahon, Tern de tercih edilen markalar. Cyclist Türkiye dergisinde aylık yayınlanan Şehir Rehberim Troya bölümünde kullanılan Carraro Troya’da yine sattığımız katlanır bisikletlerden. Hatta geçen hafta satılan bu modeli tüketici dergide gördüğünü belirtmişti. Shimano Nexus göbekli, üzerinde Aydan Çelik’in tasarımı olan ve oldukça kaliteli bir kadroya sahip bu model kendi segmentindeki ürünlere göre 1.000TL daha ucuz.

Cyc: Hangi yol bisikleti modelleri tercih ediliyor?

ÜA: Yol bisikleti kategorisinde mağazamızdaki en önemli modellerden biri Wilier. İtalyan efsanesi marka ile ilk defa Türkiye’ye geldi. Çok üstün teknolojiye sahip. Tasarım, geometri ve dayanıklılık konusunda pazara liderlik edebilecek potansiyele sahip. İlk siparişimizi de sizin şansınıza bugün aldık. Wilier gibi Scott ve Lapierre’de de üst grup bisikletlerimiz mevcut. KTM, Cube, Carraro, Bianchi markalarını da satıyoruz. Polonya markası Kross ise fiyat-performans olarak şaşırtıcı bir marka. Yerli markalardan daha ucuz ve daha kaliteli ürünler sunabiliyorlar. Mesela, Kross’un başlangıç seviyesindeki modellerinde dahi kablolar kadro içine saklanmış ve karbon maşaya sahip. Çelik maşalı fiyatına karbon maşalı alüminyum kadrolar satıyorlar.

undefined

Cyc: Tüm mağaza içerisinde satmaktan en keyif aldığınız ürün var mı?

ÜA: Tüm ürünler için farklı duygular hissediyorum. Çocuk bisikleti dahi farklı bir sevinç yaşamanıza sebep oluyor. Ama beni en çok sevindiren ilk bisikletini aldıktan sonra ikinci bisikletini satın almaya gelen müşteriler. Çünkü bu onları doğru ürünle bisiklete başlattığımızı ve onun da bu işten keyif aldığını gösteriyor. Ya da mevcut bisikletindeki ekipmanları daha üst modellerle değiştirmeye gelenler. Aslında bu Türkiye’de bisikletin ne kadar geliştiğini de gösteriyor. Çünkü mağazamıza tekrar gelen müşteriler artık ya daha üst model bisiklete ya da daha üst model ekipmanları tercih ediyorlar. Servise gelen kullanıcılardan şimdiye kadar daha alt seviye bir ekipmanı tercih eden şimdiye kadar olmadı diyebiliriz.

undefined

 undefined 

undefined

undefined

undefined

undefined

 

Bu yazı İBRAHİM YILMAZ tarafından yazılmıştır.|20 Şubat 2018