Cyclist Türkiye

BIKE FIT - NO1: GİDON BOĞAZI

BIKE FIT - NO1: GİDON BOĞAZI

 

FOTOĞRAF: DANNY BIRD

Yeni bisiklet satın aldığınız bisikletle birlikte hangi gidon gelirse gelsin, değiştirmemek yüksek bir ihtimaldir, hatta gidon boğazı göstermek, bisiklet kontrolünü sağlamak.

Opsiyonları gözden geçirerek başlayalım. Bisikletler üzerindeki 60mm'den 140mm'e kadar düşmeden boğazları bekliyoruz. Ancak bu hikayenin olduğu görünen kısmı. Gidüğünüzde genişlikler varsa ayrı genişliklerdeki ölçüler de dahil olmak üzere +/- 6'dan +/- 17'ye (+/- 2'e kadar gidiniz) 

Durum böyle gitmesi boğazı ağzı, maşa borusunu içerir 73 (derece işareti) 'lik yatay bir açıyla oluş. Bu da -17 (derece işareti) 'lik bir açıyla gidon boğazının yola paralel uzandığı. 

Rolo Bikes'ın kurucu ortağı ve baş tasarımcısı Anders Annerstedt. “Uzun bir gidon boğazı, bisikletin gidonu ile daha fazla kullanılabilirliği, daha da yüksek seviyelerde hissettirmesine sağlamak, daha dengeli bir hale getirmek. Kısa bir gidon boğazı ancak daha az bir tutuş ama daha az stabil bir tısiyet güneşliği. Bu, otobüslerin daha büyük, Formula 1 araçlarının daha küçük bir kısmında kullanılıyorum.

Daha iyi bir görüşe sahip olmak uzun bir görüşme değil, daha kolay esnediğidir. En uygun noktadan 100mm'den 120mm'e kadar kabul edilir, ama bu herkesin sağladığı hem fikir olduğu bir görüş değildir.

“Çok fazla kısa gidon boğazı uzunluğunun hakimiyeti güçlendirdiği dile çevirmek dile bir klişedir. Cyclefit'in direktörü Phil Cavell. “70mm-80mm gidon boğazı üzerinde bisikletin yeniden boyutlandırılmasıyla birlikte gelir elde etmemek, ancak pek çok bisikletçi 70, 80 ya da 90mm'lik gidon boğazı ile zorluk yaşamadan sürmekten mutludur. Diğer taraf bazen 130mm'in de uygun olduğu içindir. ”

“Boğazı uzunluğu yok İdeal Bir gidon Için ama herkes” “Biz bisikletlerimizin gidon boğazını 110mm ile tasarlıyoruz” diyor Annerstedt,

Bazı bisikletçiler değişimlere göre daha fazla duyarlıdır, Annerstedt burası ideale yakın kurulum örneğiğiyle anlatıyor. “Gidon boğazı uyumunuz çok daha iyiyse, yüksek ihtimal daha fazla fark ettiğimizdir. Eger ilk andan İtibaren Kötü bir pozisyona sahipseniz, Daha Büyük Değişimler boyutu fark Edilebilir gelmez.”Ancak yine de ufak ya da Büyük Bir değişim yapacaksanız, bu değişimin bisikletin Farklı alanlarına yapacağı domino etkisini göz Önünde bulundurmalısınız.

“Gidon boğazı uzunluğundaki 10mm'lik bir değişim bile devasa bir etki yaratabilir” diyor Trek'in bisiklet fit uzmanı Jez Loftus. “Aynı zamanda yapılan tek bir ayar da işlevsel olarak bütünden bağımsız değildir. Gidon boğazı uzunluğunu değiştirebilirsin, buda sırt, göğüs ve omuz kaslarını etkileyebilirsin, ancak daha az açık olan dizin pedal çevirme açısı ve bilekleri nasıl etkileyeceğidir. Buradaki tek bir dizi bile onun sonucunu ifade eder.

uzanmak      

“Sorunuz yeterince ilk soru: 'Neden gidon boğazını değiştiriyorsunuz?' olmalı diyor Cavell. “Bu durumda bir yere git, ve bisiklet fırlatırdım. Bazen gidon ulaşması çok ama görünemiyor ama bunu düzeltmek için her zaman göründüğü kadar doğrudan bir işlem sunuyor. ”

“Pasif ve zayıf bir arka kısım rotasyonu - esnemezlik, arka adale çekmesi ve bisiklet üzerinde kötü duruş - kaslarınızı çok gergin hissetmenize yol açabilir. Belki de gidon boğazı adı verilen ziyade bir vücut adaptasyon dönemine hasta vardır. Vücudunuzun seleye hak baskı haritası bunu kanıtlayabilecek en iyi göstergedir. ” 

“Başka bir önemli komponent yer çekiminin merkezidir ki bu gidon uzunluğuna göre de kalmak” diye ekliyor Cavell. “Bu vücut ağırlıklandırması, ve jelleşmesine yol açıyor ve viraj almadaki domino etkisinin meydana geçecektir. Bu kategoriyi satın almanın etkiini ortaya çıkarabileceksiniz. 

“Bisiklet dünyasındaki bütün prolarla değil bir ters düştüğümüğiyle, ama benim için bir yolun dağ bisikletlerinde olduğu gibi gidon boğazı uzunlukları daha da kısalacak, üst boruda yapılan uzayacaktır” diyor Annerstedt. “Kadro daha uzun süreli ve daha uzun teker açıklığı ile yoldan gelen şoklar çok daha fazladır, çok daha iyi olmak, birliktelik maşa eğikliğini sağlamak ve gidon boğazını kısaltmak bisiklet hakimiyetini daha keskin kektir. Ancak bisiklet endüstrisi adını değiştirmiş, zorunlu yeni bir şeyin denetleme konusuydı zorludur.    

 

    

Bu yazı STU BOWERS tarafından yazılmıştır.|10 Ağustos 2018