Cyclist Türkiye

WILIER CENTO10AIR

WILIER CENTO10AIR

Modelleri ile özdeşleşmiş bisiklet markaları vardır. Specialized için Allez, Cannondale için CAAD serisi, Trek Madone, Giant TCR ve son olarak Wilier’in Cento’su.

Wilier firması, Cento serisinin her modelini, bir öncekinden daha iyi yapmak üzerine çok iyi çalışıyor. Aslında bisikletin bu kadar sevilmesindeki sebep de biraz o. Bu sağlam itibarın bir diğer nedeni ise, bisikletin ilk seriden beri oldukça iyi bir bisiklet olması. Tıpkı Porsche 911 gibi...

undefined

Buon compleanno!

Cento serisi ilk olarak 2006 yılında, Wilier markasının 100’üncü doğum gününde piyasaya sunuldu. Bisiklete ismini veren cento kelimesi ise yüz sayısının İtalyancası. Yaklaşık 25.000TL’lik fiyat etiketiyle piyasaya çıkan bisiklet, o zamanın en iyi all-rounder bisikletlerinden biri sayılıyordu.

Genel olarak Cento serisi, sürekli bir başarı hikayesi anlattı. Cento1’den biraz daha hafif olan SL, aero olarak biraz daha geliştirilmiş Cento1Air ve tamamen yeniden tasarlanan Cento SR, bunların hepsi neredeyse kusursuz bisikletlerdi. Fakat serinin içinde bir de hayal kırıklığı bulunuyor.

“Cento Uno SR Disc modelini piyasa sunduk ve tam olarak sıfır adet sattık” diyor Wilier’in uluslararası satış müdürü Claudio Salomoni. “Disk frenli grupsetlerin bize gelmesi gecikti. Buna ek olarak kullanıcılar da ‘Yağmur yağıyorsa bisiklete yarın binerim’ diye düşünüp disk frenin gerekli olmadığını düşünyorlardı.”

Wilier tabi ki disk frenli bisikletler üretiyor. Endurance modeli GTR ve Montegrappa disk frenli olarak satılıyor fakat firmanın 110’uncu yılı için satışa sunulan Cento10Air, gerçek yarışçılar için tasarlanmış bir bisiklet.

Bisikletin frenleme gücü, direct-mount Shimano Ultegra frenlerden geliyor. Standart versiyona göre daha kontrollü bir frenleme sunan bu frenler, buna ek olarak tek değil, iki bağlantı noktasından kadroya tutturulduğu için daha sağlam bir yapıya sahip. Fakat Wilier’in bu frenleri seçmesindeki asıl sebep bunlar değil.

Salomoni “Direct-mount frenler daha kalın lastiklerin kullanımına izin veriyor. Fakat asıl kullanma nedenimiz aerodinami” diyor. “Maşa ve arka üçgen normalden çok daha geniş bir yapıya sahip. Bu sayede hava akımını kadro ile jant arasından geçmeye yöneltiyoruz. Bu da bisikletin daha hızlı gitmesini sağlıyor.”

Alabarda gidon seti ve kesik su damlası boru profilleri sayesinde Wilier, Cento10Air’in Cento1Air’den %8 daha hızlı olduğunu iddia ediyor. Peki ben bu %8’lik farkı hissedebildim mi? Cento1Air’i ilk test ettiğimde gerçekten çok hızlı bir bisiklet olduğunu hissetmiştim. Cento10Air modeli de yine aynı şekilde hızlı hissettiriyor. Fakat piyasadaki diğer aero bisikletlerle karşılaştırınca, öyle olağanüstü bir bisiklet de değil.

undefined

Klişeler

Motosiklet üzerinde 50km/s hızla gitmekle arabada 100km/s hızla gitmek birbirine çok yakın hissettiriyor. Yol bisikletlerinde de bu gerçekçi olmayan hız hissini yaşamak oldukça kolay. Yol titreşimlerini emen, yumuşak bisikletler size hızlı gitmiyormuş gibi hissettirebiliyor. Hatta bazen, olduklarından daha hantalmış gibi geliyor size. Fakat yoldaki pürüzleri doğrudan size ileten bir yarış kadrosu, sanki çok hızlı gidiyormuşsunuz gibi kendinizi kandırmanıza da neden olabiliyor.

Cento, bu tablonun daha rahat bölümünde yer alıyor ki bu aero bir bisiklet için kocaman bir artı. Kadro oldukça agresif bir şekilde tasarlanmış. Bisikleti kendi ideal pozisyonuma en yakın şekilde ayarladığımda bile gidon oldukça alçak bir seviyede kaldı. Fakat pozisyon dışında, bir aero bisiklet kullanıyormuşum gibi hissetmedim.

Virajlarda arka teker, ön tekeri gayet rahat bir şekilde takip edebiliyor, daha da önemlisi, gidona ve sele borusuna gelen titreşimler tamamen aynı seviyede yer alıyor. Bu da farklı parçaların birleşiminden oluşmuş bir bisikletten çok, bisikletin bir bütün olduğunu hissettirdi. Buna ek olarak sürüş oldukça İtalyan hissettiriyor. Bir İtalyan bisikletinin olabileceği kadar rahat ve buna ek olarak virajlarda stabilden çok huzursuza yakın bir karaktere sahip.

Bisikleti nerede sürersem süreyim, ki buna Dolomitiler’de yaptığım test sürüşü de dahil, bisiklet beni üzmeyi başaramadı. 7,51kilogram ağırlığıyla belki tam bir tırmanış bisikleti değil ama, aerodinaminin ağırlığın önünde yer aldığı bir bisiklet için oldukça iyi bir ağırlık.

Bütün bunları göz önüne aldığımız zaman Cento10Air kendine has karakteriyle öne çıkıyor. Çevik, yumuşak, iyi tırmanan, iyi inen ve hızlı bir bisiklet. Piyasada çok fazla hızlı bisiklet var fakat, bütün bunları bir arada yapan bisikletlerin sayısı çok az.

Bu yazı JAMES SPENDER tarafından yazılmıştır.|16 Mart 2017