Cyclist Türkiye

TREK DOMANE SLR

TREK DOMANE SLR

Trek, yol bisikletlerinin arkasında süspansiyon kullanan ilk firma değildi belki ama, bu sistemle gerçek başarılar elde eden ilk kadro üreticisiydi. Orijinal Domane serisi, Fabian Cancellara’nın altına Strade Bianche, E3 Harelbeke, Tour of Flanders ve Paris-Roubaix yarışlarını kazanmıştı. Fakat buna rağmen bisikletin ön ve arkasının birbirinden çok farklı hissettirdiği eleştirilerini alıyordu. IsoSpeed Decoupler sayesinde bisikletin arkası çok rahat hissettirirken, bununla karşılaştırıldığında önü çok rahatsız kalıyordu. Yeni Trek Domane bu eleştiriler göz önünde bulundurularak yeniden tasarlanmış. Peki Trek, yeni SLR’ı hem hafif hem de rahat yapmak için neleri değiştirmiş?

Trek’in yol bisikleti ve ürünleri yöneticisi Ben Coates “Domane ilk çıktığından beri IsoSpeed’i maşada da kullanmamızı isteyenler olmuştu” diyor. “Sonunda bu sayı o kadar yükseldi ki, kendi kendimize ‘neden olmasın’ dedik.”

Maşada kullanılan IsoSpeed, furş takımının üst rulmanı ile kadroyu birbirinden ayırıyor. Bu sayede maşa ileri geri hareket edebiliyor ve daha rahat bir sürüş hissi sağlıyor. Trek’in söylediğine göre bu kontrollü esneme, standart yol bisikletlerine göre %10 kadar daha rahat bir sürüş sağlıyor.

Bisikletin arka bölgesinde de bazı değişiklikler yapılmış. Artık daha geniş bir ayar skalasına sahip olan sele borusu, en yumuşak ayarında eski Domane’den %14 daha rahat. En sert ayarı ise yaklaşık %25 daha az esniyor.

“Bisikletin geliştirme sürecinde Fabian bize çok değerli bilgiler verdi” diyor Coates. “İki farklı prototipi test ederken aralarında ne fark olduğunu çok iyi hissediyor. Yalnızca bununla kalmıyor, bu farkları bizim anlayacağımız ve üzerinde çalışabileceğimiz şekilde bize aktarabiliyor.”

Trek yalnızca Fabian’ın yorumlarını değil, teknolojiyi de kullanmış. “Bisikletin Arnavut kaldırımında nasıl tepkiler verdiğini ölçen sensörler kullandık. Bu sayede Roubaix’nin Arnavut kaldırımı yüzeyinde bisikletin nasıl tepki vereceğini ölçebildik.”

Trek bu testleri Paris-Roubaix parkuru üzerinde bulunan Arnavut kaldırımlı sektörlerde değil, evinde, Amerika’da yapmış. “Kendimize ait 100 metrelik bir Arnavut kaldırım bölüm inşa ettirdik. Böylece değişkenleri devre dışı bırakarak bisikletin tepkilerini ölçmeyi başardık” diye ekliyor Coates.

Eski Domane’ye göre kadro açılarında da değişiklikler yapılmış. Domane artık Endurance ve Pro-Endurance olarak iki farklı geometride satılıyor. Pro-Endurance geometrisi daha uzun ve daha alçak bir yapıya sahip fakat yalnızca 54 ile 62cm arasındaki kadrolarda üretiliyor. Yani Trek-Segafredo bisikletçilerinin kullandığı ölçülerde.

Disk ve jant freni olarak iki versiyonla satılan Domane’nin disk frenli versiyonu 12mm thru-axle kullanıyor,  32 milimetrelik lastiklerin kullanımına izin veriyor. Jant frenli modelin izin verdiği maksimum lastik ölçüsü ise 28mm.

Trek bisikletin rahatlığını yalnızca maşadaki ve kadrodaki IsoSpeed parçalarına emanet etmemiş. Bisiklette kullanılan IsoZone gidon, hem yüksek performans hem de rahat bir sürüş sağlıyor. Trek’in söylediğine göre, ortalama bir alüminyum gidon, üstüne yük uygulandığı zaman 4.25mm esniyor. Ortalama bir karbon fiber gidon 3.85mm esnerken, IsoCore gidon yalnızca 3.25mm esniyor. Bu da güç aktarımının daha iyi olması anlamına geliyor. Fakat gidonun üretiminde, karbon fiber katmanları arasında kullanılan ince plastik tabakalar, gidonun yoldan gelen titreşimleri sönümlemesine yardımcı oluyor. Trek’in iddiasına göre IsoZone gidon, standart karbon fiber gidonlardan %20 daha rahat.

 

Bu yazı tarafından yazılmıştır.|14 Mart 2017