Cyclist Türkiye

MERIDA SCULTURA TEAM

MERIDA SCULTURA TEAM

Merida mühendislerinin özenle bir araya getirdiği 400’ün üzerinde karbon fiber tabaka ile oluşturulan Scultura Team’in kadrosu, dünyanın en hafif seri üretim bisikleti olan Scultura 9000 LTD için geliştirilen üretim teknikleri ile üretiliyor. Bu sayede kadronun duvarları 0.7mm’ye kadar inceltilebilmiş ve 2016 modelinin oldukça hafiflemesi sağlanmış. Merida bize kadro ağırlığının S/M boyu için 740 gram olduğunu söyledi. Bu ağırlığı ile Scultura Team en hafif yol kadrolarının arasında yer alıyor.

2016 Scultura, eski modele göre kadro aerodinamik iyileştirmeler de içeriyor. Alın borusu, alt boru ve sele dikmesinde yapılan değişiklikler sayesinde havanın bisiklet kadrosu üzerinde çok daha iyi akması sağlanmış. Orta göbeğin altına alınan fren bacakları ile de bu tasarım kusursuzlaştırılmış. Arka frendeki bu yer değişikliği, arka çatalın daha ince bir tasarımla üretilebilmesinin yolunu açmış. 27.2mm’lik sele borusu ve 25mm genişliğinde lastiklerle birleşen bu ince tasarım ile bir araya gelen “Merida’nın Bio Fiber Damping Compound” ve “Flex Stay” teknolojileri sayesinde Scultura en bozuk yol şartlarında bile sürücüsüne maksimum konfor sağlayacak şekilde üretilmiş. “Bio Fiber Damping Compound” yüksek frekanslı titreşimleri sönümlerken “Flex Stay” teknolojisi de süper rijit arka üçgenin bozuk yol şartlarında sürücüyü rahat ettirecek kadar esnemesini sağlıyor.

Orta göbek altına alınan arka fren aerodinamik iyileşme ve rahatlığa ek olarak kadro içinden geçen tellerin (ya da elektronik setlerde kabloların) daha iyi bir yol izlemesine de olanak tanımış. Böylece daha düz bir yol izleyen arka fren teli, arka fren kolundaki süngersi hissi de engellemiş.

Konik alın borusu üstte 1 1/8” altta ise 1 1/4" ölçüye sahip. Full karbon fiber maşa ve bu güçlü tasarımın birleşmesi kadronun en sert virajlarda bile yatay esnemezliğini korumasını ve bisikletin viraj çizgisinden çıkmamasını sağlıyor. Merida’nın zamana karşı bisikleti olan WARP TT’de kullanılan “NACA Fastback” şekilli borular, yeni Scultura’nın da alt borusu ve sele borusunda kullanılmış. En iyi ağırlık ve en aerodinamik tasarımı birleştiren bu teknoloji sayesinde uzun tırmanış ve inişler içeren dağ etaplarında en iyi zamanın elde edilmesi neredeyse kesin. Güç aktarımı için ise yeni Scultura devasa bir BB386 orta göbek kullanıyor. Merida labaratuvarlarında yapılan testlerde 60N/mm’lik bir orta göbek esnemezliği elde edilmiş ki bu çok yüksek güç uygulanan tırmanış sprintleri için müthiş bir rakam. Konik alın borusu, devasa orta göbeği ve 400mm’lik kısa çeki boruları ile Scultura tam bir yarış makinesi halini alıyor. 

Bu yazı CYCLIST TÜRKİYE tarafından yazılmıştır.|25 Kasım 2015