Cyclist Türkiye

LAPIERRE SENSIUM 600

LAPIERRE SENSIUM 600

Fransız Lapierre markası Sensium serisini ilk tanıttığı zaman bu seri firmanın en üst seviye endurance bisikletini oluşturuyordu. 2014 yılında piyasaya çıkan Pulsium üst segmenti hedeflese de, Sensium aynı şekilde, kendi çizgisinde devam etmeyi sürdürüyor. Bisiklet uzun antrenman ve turlarda sürücüsüne en üst seviye konforu sağlamak için tasarlanmış.

Accell Bisiklet Pazarlama Yönetmeni Samed Kunaç “Daha hafif = Daha Hızlı mottosuyla yola çıktığımız Lapierre bisikletlerinde Sensium ürün gamı gittikçe büyüyor. Geçen yıl 3 modelin yer aldığı Sensium koleksiyonunda bu yıl en önemli gelişme 500 ve 600 grubunda yaşandı. Sensium 500 yeni nesil 11’li 105 grupset ile buluşurken, Sensium 600 ise Ultegra grupseti ile donatılmış kadın ve erkek modeli ile yollara çıktı” diyor.

Lapierre markası, bisikletin kadro geometrisini yarış odaklı kadrolardan daha uzun tekerlek açıklığına ve daha yüksek alın borusuna sahipken daha, kısa bir üst boru ile tasarlamış. Samed Kunaç “Bisiklet, World Tour takım FDJ ile birlikte geliştirilen bu geometri ile, orta-üst segment bir bisiklet olsa bile en üst seviye performansı sunuyor” diyor. Daha yüksek alın borusu kullanıcıyı agresif bir pozisyon almaya zorlamayarak daha rahat etmesini sağlıyor. Uzun teker açıklığı ise en bozuk zeminlerde bile bisiklete daha stabil bir sürüş vadediyor. Lapierre ayrıca eğimli gelen üst borunun yol titreşimlerini ve yoldan gelen darbeleri düz borulara göre daha iyi sönümlediğini söylüyor. Aynı tasarım ayrıca bisikletin arka çatalında da kullanılmış.

Karbon fiber kadroya sahip Sensium 600, Shimano Ultegra 6800 grupset ve yine bir Fransız markası olan Mavic’in Aksium jantları ile tamamlanmış. Lapierre bisiklette 11-32 kaset ve 50-34 aynakol tercih etmiş. Bu, en dik eğimlerde bile kadansınızı kaybetmeden pedal çevirmenizi ve pedaldan yola enerjinizi yüksek verimle aktarmanızı sağlıyor. Yalnızca kusursuz kaplanmış yollarda değil, asfaltın bittiği bölümlerde de bisikleti kullanmanızı isteyen Lapierre firması, vites ve fren kablolarını yoldan gelecek toz ve çamura karşı korumak için kadronun içine gizlemiş. Bu tasarım ayrıca daha temiz bir görünüm elde edilmesini de sağlıyor. Mavic jantlar, yine başka bir Fransız markası olan Michelin’in 25mm’lik Dynamic Sport lastikleri ile tamamlanmış.

Firmanın bir diğer endurance bisikleti ise Pulsium 500. Kunaç bisikletle ilgili “Lapierre’in yarış ve endurance serisinde yer alan bir bisiklet ve kadrosunun en önemli özelliği üst boru ve sele borusu kesişiminde yer alan SAT teknolojisi” diyor.  “Bu kısımda yer alan elastomer sayesinde, kadro yoldan gelen darbeleri gerçekten azaltıyor ve bu sebeple Belçika ve Kuzey Fransa’nın (ve tabii ki Roubaix) Arnavut kaldırımlı yarışlarda FDJ tarafından tercih ediliyor” şeklinde ekleyerek Lapierre’in yarış tecrübesinin tasarımlar üzerindeki etkisine işaret etti.

Bu yazı tarafından yazılmıştır.|10 Mart 2017