Cyclist Türkiye

GİANT DEFY ADVANCED 1

GİANT DEFY ADVANCED 1

1972 yılında kurulan Tayvanlı Giant firması, günümüzde dünyanın en büyük bisiklet üreticisi olarak kabul ediliyor. Bu köklü firma, endurance yol bisikleti kategorisindeki Cannondale Synapse, Trek Domane ve Specialized Roubaix gibi rakiplerinin karşısına, yalnızca disk fren uyumlu Defy serisi ile çıkıyor.

Uzun kilometreleri, en rahat ve hızlı şekilde geçmeniz için tasarlanan Defy serisi, bir yol bisikletinden maksimum zevki almanız için tasarlanmış bir bisiklet. 150 kilometrenin üzerimdeki sürüşlerde, bozuk köy yollarında ve şehirden uzak bol virajlı parkurlarda keyifle binmeniz için tasarlanan bu bisikleti, biz de böyle parkurlarda test ettik.

Bisiklet, diğer endurance bisikletlerde olduğu gibi yüksek bir alın borusuna sahip. Yarış kadrolarına göre daha yüksek olan bu alın borusu, bisikletin üzerinde çok daha rahat bir sürüş pozisyonuna sahip olmanızı sağlıyor. Fakat pedal çevirmeye başladığınızda, asıl rahatlığın bu sürüş pozisyonundan değil, kadronun tasarımından geldiğini anlayabiliyorsunuz.

Giant’ın uzun yıllardır kullandığı compact kadro geometrisi, sele borusu daha kısa bir kadro tasarımı anlamına geliyor. Önde ve arkada daha küçük iki üçgenin birleşiminden oluşan bu tasarım, aynı sağlamlık ve esnemezlik için daha az malzeme kullanılabilmesine olanak sağlıyor. Böylece Giant mühendisleri, kadroya istedikleri sürüş karakterini verirken, aynı zamanda bisikleti daha hafif üretmeyi de başarabiliyorlar.

Compact geometrinin bir diğer avantajı ise, seleyi doğru pozisyonda ayarlamak için daha fazla sele borusunun kadro dışına çıkması gerektiği. Uzun sele borusu, yoldan gelen darbe ve titreşimleri daha rahat sönümlüyor ve sürüş konforunu artırmakta oldukça yararlı oluyor.

Kadro geometrisi ve compact kadro tasarımına ek olarak, Giant marka 25mm lastikler, yine Giant’ın üretimi olan geniş jant çemberleri ile birleştiği zaman, yoldan gelen titreşimleri sönümleyen kusursuz bir tasarım ortaya çıkmış diyebiliriz.

Test ettiğimiz Advanced 1 serisi üzerindeki bütün ekipmanların özenle seçildiğini kolaylıkla söyleyebiliriz. Bisiklet, Shimano’nun kendini kanıtlamış Ultegra 6800 grupseti, TRP Spyre disk frenlerin dışında tamamen Giant marka ekipmanlar ile toplanmış.

Kesik su damlası tasarımlı, Giant D-Fuse aerodinamik sele borusu karbon fiberden üretilmiş ve yine firmanın kendi ürettiği, oldukça rahat bir sele ile tamamlanmış. Compact kadro geometrisi ile birleştiğinde, sele borusu, sele ile birlikte, yoldan gelen darbe ve titreşimleri sönümlemekte oldukça başarılıydı.

50-34 oranındaki Shimano Ultegra aynakol ve 11-28 oranındaki kaset dişli, hem son hız hem de tırmanış kolaylığı olarak ideal oranları vermeyi başardı. Bisiklet, en dik yokuşlarda bile pedal çevirmeyi mümkün kılarak, sürüşten alacağınız keyfi en üst seviyeye taşırken, standart mekanik frenlerin aksine fren diskini iki taraftan da sıkan TRP frenler, inişlerdeki sert frenlemelerde hem güç, hem kontrol olarak oldukça başarılıydı. Fakat, fren pabuçları ve diskleri birbirine alışana kadar biraz ses yaptığını söylemekte yarar var.

Giant Defy, test ettiğimiz uzun kilometreler boyunca kendisinden beklediğimiz performansı tam olarak verdi diyebilirim. Sürüş pozisyonu rahat, yoldaki olumsuzlukları sürücüye iletmeyen kadrosu, hızlı iniş ve virajlarda gösterdiği stabil sürüş karakteri ile uzun kilometreler boyunca selesinde zevkle pedal çevireceğiniz bir bisiklet. Defy 1’in karbon fiber kadrosu güç aktarımını iyileştirirken, Giant’ın bisikletin ağırlığını da ideal bir seviyede tutmasını sağlamış. TRP Spyre mekanik disk frenler ise, hidrolik disk frenler gibi fren diskini iki taraftan da kavrayarak daha güçlü bir frenlemeyi, bütün hava koşullarında sunmayı başarıyor.

Bu yazı TARIK GÜL tarafından yazılmıştır.|04 Nisan 2017