Cyclist Türkiye

EDDY MERCKX CYCLES EDDY70

EDDY MERCKX CYCLES EDDY70

Eddy Merckx’in ihtiyaç duyduğu son şey, tahmin edersiniz ki yeni bir bisiklettir. Fakat Eddy70 öyle herhangi bir bisiklet değil. Karbon fiber bisikletler denizinde parlayan bir bisikletten çok, 45000TL’nin üzerindeki fiyat etiketiyle de kendinden oldukça fazla söz ettirecek bir bisiklet. Bunlar yeterli gelmediyse eğer, bisikletten yalnızca 70 adet üretilmiş ve bunlardan bir tanesi Eddy Merckx’in kendisine verilmiş. Görmüş olduğunuz bisiklet, 01 numara.

“Bu ilk üretilen, bir numaralı bisiklet ve bizim için oldukça özel” diyor Eddy Merckx Cycles’ın Pazarlama Müdürü Peter Speltens. “Bisikletlerden 60 tanesini sattık ve satın alan hemen herkes bisikleti sürmek için alıyor. Yine de, korkarım ki içlerinden birkaç kişi bisikleti yatırım aracı olarak ya da dekor için almıştır. Çok yazık çünkü bu çok iyi bir yarış bisikleti.”

Eddy70’in izlenmesi çok keyifli bir bisiklet olduğu kesin. Ayrıca yıllar geçtikçe değerini de katlayacaktır. Fakat modern çizgiler taşıyan bu çelik bisikleti kullanmamak için çok sağlam bir iradeye sahip olmanız gerekiyor. Bisiklet gerçekten de en iyisi.

“İlk başta Eddy’ye replika bir klasik bisiklet projesiyle gittik fakat kabul etmedi” diyor Speltens. Bize “Geçmişte tıkılıp kalmış olmak istemiyorum. Ben bir bisikletçi olarak en iyi malzemeleri kullanan en yeni bisikletleri kullanıyorum. Eğer bir çelik bisiklet yapmak istiyorsanız, en iyisini yapmanız gerekiyor” dedi. “Kısacası yapacağımız bisiklet günümüzün karbon fiber yarış makineleriyle yarışacak performansta olmalıydı. Ancak o şekilde Eddy’nin onayını alabilirdik” diyor Speltens. “Bu nedenle bisiklette en iyi paslanmaz çelik borulardan biri olan Columbus’un XCr borularını kullandık.

Üst boru ve alt boru da esnemezlik oranını yükseltmek için ovalleştirildi. Bir Campagnolo fanatiği olan Eddy Campagnolo grupset kullanmamızı istedi. Campagnolo ile görüştük ve onlar bu bisiklet için özel tasarlanmış bir Super Record grupset yapmayı seve seve kabul ettiler. Grupset üzerinde Eddy70 logolarını taşıyor ve tam anlamıyla muhteşem görünüyor. Gidon ve boğaz olarak özel tasarlanan Cinelli Neos kullanılmış ve jantlar da yine özel tasarım Campagnolo Bora Ultra.Her bir kadro Belçika’da, Eddy Merckx’in esas kadro ustası Johan Vranckx tarafından yapılıyor. Vranckx, 1980’de firma kurulduğundan beri Eddy Merckx Cycles için çalışıyor.

“Bu projede yer almaktan çok mutluyum” diyor Vranckx. “Çelik üzerinde yaptığınız en ufak bir hata bile dönüp sizi cezalandırıyor. Bu hataları herkes kolaylıkla görebiliyor ve gizlemeniz imkansız. Bu nedenle bütün kadrolar kusursuz bir biçimde üretilmeli. Fakat yine de garanti olsun diye ilk olarak büyük boy kadroların üretimine başlıyorum. Sonuçta 58 kadroda kullanacağınız boruda bir hata yaparsanız onu 56 için kullanabilirsiniz. Şimdiye kadar böyle bir şey yapmak zorunda kalmadım, bütün kadroların kusursuz üretildiğini düşünüyorum.”

Her bir kadronun üretimi 2 gün sürüyor ve ardından 2 gün süren bir boya süreci sürüyor. Boya renkleri Eddy Merckx tarafından seçilmiş ve onun 1968 yılında ilk kez kazandığı Grand Tour’da kullandığı bisikletin renklerini temsil ediyor. Bu Giro d’Italia zaferinin ardından Eddy, 1969’da aynı renk bisikletle 1969 Tour de France’ı da kazanmıştı.

“7 farklı boyda üretilen bisikletin geometrisini tasarlamamıza Eddy Merckx bizzat dahil oldu ve boya tasarımı sürecinde de sürekli bizimleydi. Çok iyi bir hafızaya sahip ve bizim arşivcimizin kaçırdığı detayları bile kendisi fark etti. Orijinal bisiklette olmayan tek detay ise ‘yamyam’ imzası.”

“Her bir bisiklet Eddy Merckx tarafından bizzat imzalanıyor” diyor Speltens. “Buraya her iki haftada bir gelip hem kadroları imzalıyor, hem de bisikletle beraber verilen fotoğraf albümünü de satın alan kişiye özel notlar yazıyor. Geçtiğimiz hafta müşterilerden biri Eddy’nin albüme “Jenny seni sonsuza kadar seveceğim” yazmasını istedi. Eddy ise oldukça telaşlı bir sesle “Böyle bir şey yazamam, Jenny’yle aramda bir şey yok!” dedi.]

Bu yazı tarafından yazılmıştır.|13 Mart 2017