Cyclist Türkiye

De Rosa Protos

DE ROSA PROTOS

Milano’daki şirket merkezinde, De Rosa’nın kurucusu Ugo’nun oğlu Cristiano’nun, geliştirdiği en son Protos kadronun konseptini ortaya koyduğu toplantının nasıl geçtiği konusunda sadece spekülasyon yapabilirim. Bana göre şöyle bir şey olmuş olmalı: “Alt borunun ebatlarını ikiye... Hayır, hayır, üçe katladığımızda, kadro esnemezliği konusunda neler kazanacağımızı bir düşünün...” Ve öyle görünüyor ki, onay verilmiş.

Ailenin bu güne kadar geliştirdiği en iddialı modelin Protos olduğunu De Rosa da açık açık söylüyor zaten. Ugo’nun 1970’li yıllarda Merckx ve Molteni takımı gibileriyle üzerinde çalıştığı ve bisiklet endüstrisine damgasını vurmuş tasarımlarla bu model arasında kesinlikle, dağlar kadar fark var. Merckx ve takım arkadaşları Tour de France, Giro d’Italia, Milano-San Remo ve Dünya Şampiyonası da dahil olmak üzere Avrupa’da düzenlenen hemen bütün önemli yarışı De Rosa kadrolar üzerinde kazandılar.

Ugo, bugün 80’li yaşlarında olmasına rağmen hala işinin başında ve aslına bakılırsa Protos’un tasarımında epey etkili de olmuş. “Gönlü hala genç ve esnek bir zihin yapısı var. Büyük alt boru fikrini benimsedi” diyor Cristiano. Protos, De Rosa’nın en üstün kaliteli kadrosu olarak Asya’da değil, şirketin Milano’daki fabrikasında üretildiği için, 5 bin sterlinlik fiyat etiketi de İtalyan işçiliğinin maliyetini yansıtıyor. Cristiano bisikletin her şeyden önce performans odaklı düşünüldüğünü söylüyor. Maksimum esnemezliğe sahip, mümkün olan en iyi yarış bisikletini yapmayı amaçlamışlar.

Protos’un en dikkat çekici özelliğinin alt boru olduğu su götürmez. İnsanların bu dev boyutlardaki boruya önce gözlerine inanamayarak, sonra da hayranlıkla bakmalarına alışmanız gerekecek. Aynakollar aralarında duran karbon kütlesinin büyüklüğü karşısında neredeyse küçücük kalmışlar ama BB86.5 orta göbekle kusursuz birleşim çok temiz görünüyor. Diğer boruların da bağlanacağı çok yer olduğu için sele borusu ve çeki boruları da aynı şekilde görkemli ve bir araya gelince, paranın satın alabileceği kesinlikle en sağlam pedal çevirme platformlarından birini oluşturmuşlar. Lüks ve konfor arıyorsanız, başka modellere bakacaksınız. Strava listenizdeki bütün segmentleri parça pinçik etmek istiyorsanız, adresiniz Protos.

4 sayfalık detaylı De Rosa Protos incelemesi Cyclist Türkiye Temmuz sayısında.

Bu yazı STU BOWERS tarafından yazılmıştır.|09 Temmuz 2015