Cyclist Türkiye

COLNAGO CONCEPT

COLNAGO CONCEPT

Concept projesi ilk olarak 1986’da başlamıştı. “Çok zekiceydi, Ferrari ile birlikte tasarlanmıştı” diyor Colnago’dan Davide Fumagalli. “Karbon fiber borularla, bağlantı parçalarıyla ve drop-out’lar ile üretilmişti. Press-fit orta göbeği, içten geçen kabloları, hidrolik frenleri, karbon fiber jantları ve gizlenmiş bir vites kutusu vardı. Zamanının çok ötesinde. Fakat çok pahalıydı ve ne piyasanın ne de Colnago’nun standartlarında bir esnemezlik performansı vardı. Ayrıca çok, çok pahalıydı.”

Bisikletin üzerindeki vites kutusu tek başına 5,3kg ağırlığındaydı ve fiyatı, Colnago’nun o zamanki en pahalı bisikletinden üç kat daha pahalıydı. Fumagalli’nin sözleriyle “Colnago’yu neredeyse batıracaktı.” Fakat yine de yeni Concept, 1986’daki kardeşinin izinden gidiyor.

Fumagalli, yeni bisikletlerinin de Colnago’nun her zaman koruduğu “gerçek yarış makinesi” çizgisinden uzaklaşmadığını söylüyor. Bisikletin neredeyse bütün parçaları, tek tek daha aerodinamik olması için tasarlanmış. Fakat yine de firma, konfordan da ödün vermemiş.

“Furş takımı bisiklet üzerinde en gurur duyduğum parça” diyor Fumagalli. Bilyeler, bilye yatakları içinde neredeyse serbest olarak havada duruyorlar. Bu, 1986’da Concept’te kullanılan teknolojilerden biri.” Sistem Specialized Roubaix ya da Trek Domane’nin süspansiyon sistemine benzer bir şekilde çalışıyor. Fakat Fumagalli, bunun o bisikletlerdeki gibi darbeleri emmek için değil, yalnızca yoldan gelen titreşimi sönümlemek için kullanıldığını söylüyor. Bu da sürücüyü yoldan soyutlamadan, daha konforlu bir sürüş elde etmesini sağlıyor.

Fakat buna rağmen Concept bir aero yol bisikleti. Colnago, Politecnico di Milano’nun rüzgar tünelini ve bilgisayar başındaki mühendislerin CFD hesaplamalarını kullanmış. Fumagalli, aerodinami verilerini diğer markalar ile karşılaştırmaya pek yanaşmıyor fakat, saatte 50 kilometre hızla giderken bisikletin C60’tan 20, V1r’den ise 4 watt daha verimli olduğunu söylüyor.

Diğer firmalar aero yol bisikletlerini tasarlarken, pek çok parçada da özelleşmeye gitmişti. Fakat Colnago, bu alanda farklı bir yöne giderek standart donanımlar kullanmaya karar vermiş. Concept kendi özel gidon ve boğazı ile satılıyor olsa da, istediğiniz gidon ve boğazı kullanmakta özgürsünüz. Kablolar yalnızca kadronun içinden gidiyor, gidon ve boğazın değil. Son olarak da, arka fren olması gerektiği yere konulmuş, orta göbeğin arkasına değil.

Concept’in direct-mount frenleri, bisiklette 28mm lastik kullanmaya olanak sağlıyor. Colnago’nun C60 modelinin pek çok jant ve lastik kombinasyonunda yalnızca 23mm’e izin verdiğini düşünürsek, bu bisiklet için çok büyük bir artı. Bisikleti diğer aero bisikletlerden ayıran bir diğer özelliği ise, Ernesto Colnago tarafından çizilen muhteşem boya tasarımı.

 

Bu yazı tarafından yazılmıştır.|27 Mart 2017