Cyclist Türkiye

CANYON ENDURANCE CFSLXDISC

CANYON ENDURANCE CFSLXDISC

Yol bisikletleri hızlı bir evrim sürecinin içine girmiş durumda. Büyük firmalar,  en bozuk zeminlerde bile, sanki pürüzsüz asfalt üzerinde gidiyormuş gibi hissettirecek bisikletler üretmeye çalışıyorlar. Canyon ise bu sürece yeni Endurace CF SLX serisi ile dahil olmuş durumda.

Disk frenli Endurace modeli  agresif bir geometriye sahip. Dikkatli incelendiği zaman, konforun ve uzun saatler boyunca yapılacak sürüşlerin göz önünde bulundurulduğu belli olsa da, bisiklete uzaktan baktığınız zaman Canyon’un diğer yarış geometrisine sahip modellerinden pek de farklı görünmüyor. Canyon bisikleti daha rahat bir hale getirmek için kadro ve maşada yaptığı ufak değişikliklere güvenmiş durumda. Bu sayede sürüş pozisyonunu bozmadan istedikleri konfor seviyesine ulaşmayı hedeflemişler.

Daha dik bir sürüş pozisyonu elde etmek için alın borusunu uzatmak yerine daha yüksek bir maşa ve daha iri bir alt furş takımı rulmanı desteği kullanmayı tercih etmişler. Bu sayede gidon 10mm kadar yükselmiş ve uzanma mesafesi de 8mm azalmış. Bu değişikliler ise  istediğiniz agresif pozisyona ulaşmanıza engel olacak kadar büyük değil.

Sürüş pozisyonu, uzun sürüşlerde rahat edebilmenizi sağlayan ilk faktör. Canyon, VCLS sele borusunu geliştirmiş ve VCLS 2.0 ismini verdiği bu yeni, rahat sele borusunu bisiklette kullanmaya karar vermiş. İki parçadan oluşan sele borusu arkaya doğru eğiliyor ve adeta bir makas yayı gibi çalışarak sürüş konforu sağlıyor.

Sele borusunun ne kadar esneyeceği ise büyük ölçüde sele borusunun kadronun ne kadar dışına çıktığı ile bağlantılı. Canyon bu konuda da zekice bir yol izlemiş. Sele kelepçesi, kadronun üstüne değil, birkaç santimetre altına, içeriye gizlenmiş durumda. Arka çatalın içindeki bir alyan vida sayesinde sıkıştırılan sele borusu, kadronun 110mm içinden itibaren esnemeye başlıyor. Bu da konfora katkıda bulunan bir başka ufak detay.

Endurance bisiklet denildiği zaman kalın lastikleri atlamadan olmaz. Endurace CF SLX standart olarak 28mm lastiklerle geliyor. Aynı zamanda kadro 33mm’ye kadar lastiklerle kullanılabilir.Disk frenler, bütün yol koşullarında kullanılması planlanan bir bisiklet için olmazsa olmaz olarak tanımlanabilir. Canyon da bu bisikletinde, Shimano’nun flat-mount sistemini ve karşımıza pek çok bisiklette çıkan R785 fren kaliperlerini  160mm rotor ile kullanmaya karar vermiş. Canyon ayrıca disk frenlerin de aerodinamiğe katkısı bulunduğunu belirtiyor. Tam tamına 3.3 watt! Jantları yerinde tutması için kullanılan thru-axle sistem ise frenleme sırasında bütün parçaların yerli yerinde kalmasını sağlıyor. Canyon’a göre bisikletin disk frenlerle daha rahat hale getirilmesi bisikleti daha yavaş bir hale getirmemiş.

Kadro üzerinde kullanılan borular aerodinamik olarak incelenmiş ve geliştirilmiş. Aerodinamik etkisi fazla olmayan bölümler ise güç aktarımına katkıda bulunması adına daha iri bir profile sahip olacak şekilde tasarlanmış. Canyon, kadronun güç aktarımının Ultimate CF SLX kadar iyi olduğunu iddia ediyor. M boyu 820 gram ağırlığa sahip. Tek parçadan oluşan H31 gidon ve boğaz aerodinamik olarak bisiklete katkıda bulunurken, sürüşün daha konforlu olmasını da sağlıyor.

Bu yazı tarafından yazılmıştır.|10 Mart 2017