Cyclist Türkiye

CANNONDALE SYNAPSE HI - MOD

CANNONDALE SYNAPSE HI - MOD

Google’un her tıklamayı takip etmesine teşekkür etmeli. Cannondale Synapse’ın Google’da en çok aranan bisiklet olduğunu biliyoruz. Bunun nedeni çok açık: O çok iyi bir makina. Daha önce yaptığımız incelemelere göz atın. Cannondale endurans bisikletlerine övgüden başka bir şey bulmanız mümkün olmayacaktır.

Diğer yandan, bu durum Cannondale’i büyük değişiklikler yapmaktan alıkoyuyor olmalıydı. Ama 2018 edisyonu yepyeni bir tasarım sunuyor. Bu markanın 2013 yılında tam karbona geçişinden beri en büyük değişim. Ve Cannondale’in güncellemeleri oldukça ilgi çekici.

Bisiklet pazarının büyümesi çok yönlü değişimler için iştah açıyor. Özellikle değişken yol şartları ile başa çıkma fikri bir çok marka için endurans tipi yol bisikletlerini off-road tarzına yakınlaştırmaya itiyor. Bu yoldan gelen titreşimleri sönümlemek için mekanik süspansiyona bir yönelim doğurmaya başladı. Ama Cannondale bu yolun aksi istikametinde gitmeyi tercih etti.

undefined

Kendi yolunda git

2018 Synapse şimdi markanın safkan yarış bisikleti SuperSix Evo’ya çok daha yakın. Atalarına göre ise çok daha sert ve hafif. Hatta geometri ve kadronun performans özellikleri yarışçı kardeşine benziyor. Peki bunun nedeni nedir? Sorunun cevabı için Cyclist, Cannondale tasarımcısı David Devine ile görüşüyor.

“Yeni Synapse’ı tasarlarken bu tercihi bilinçli yaptık. Çünkü endurans sürücüleri halen hafif ve esnek bir bisiklet istiyor. Tıpkı bir yarışçı gibi” diyor. “ Bence bu süspansiyonu farklı bir kategori olarak kabul edenler için doğal bir yönelim. Süspansiyonlu modelleri “all-road” sınıfında değerlendirmek lazım ve biz o kategoride 'Slate' modeline sahibiz. Bana kalırsa endurans kategorisi daha çok yarış bisikleti performansına hizmet etmeli. Ama bazı fonksiyonel özellikleri ile de yarış bisikletinden ayrışmalı: Daha geniş teker aralıkları, çamurluk bağlantıları ve disk frenler. Bunlar bisikleti pasifleştirmemeli, onu daha da hızlandırmalı. Bu yüzden Synapse üretim teknolojilerinde onu Supersix Evo ve SuperX gibi yarış bisikletlerimiz gibi hafifletme yoluna gidildi. Bisikleti ağırlaştıracak eklentilerden uzak durduk daha az sayıda bağlantı ve daha entegre bir üretim var. Bu tasarımın güzelliği sadeliğinden geliyor”

undefined

Devine’nin endurans bisikletler ile ilgili görüşlerine katılıyorum. Bunun çoğunlukla yanlış anlaşılan bir konu olduğunu düşünüyorum. Bisikletin önü çok yüksek olmamalı çünkü bisikleti yüzünden kimse başkalarına geçilmek istemez. Öne yatıp pozisyon alırken hiçbirimiz marşmelov tadında bir rahatlık beklentisi içinde değiliz. Şüphesiz herkesin istediği hızlı gitmek, bu bir gran fondo yarışında veya antrenman sürüşünde bir tırmanışta da aynıdır. Böyle düşününce Synapse işini iyi yapıyor.

Eğer Synapse’ın önceki modellerine “çok iyi” dersek, bu yeni modeli “mükemmel” olarak tanımlayabiliriz. Kıpır kıpır, yerinde duramayan bir bisiklet hissi veriyor. Daha keskin bir tutuş, virajlarda daha dengeli olmanızı sağlayarak daha stabil bir sürat sunuyor. Söylendiği gibi SuperSix Evo’ya oldukça yakın. Synapse’ı, mevcut SuperSix Evo Hi-Mod Disc ile eş zamanlı test etme şansına eriştim. Hızlanma ve tutuşta aralarında fark bulamadım diyebilirim. Hatta kendi fiziğime uygun bir pozisyon için SuperSix’te 20mm’lik spacer (bilezik) kullanmam gerektiğini göz önüne alırsak, Synapse daha yüksek gidon boyuna rağmen benim için daha pro bir hava veriyordu. Tabi bu göreceli bir konu.

O halde bu iki bisikleti birbirinden ayıran ne? Cevap, konfor. Bu iki bisiklet arasına 56 kadro için sele borusunda 6cm fark var. Bu darbelere karşı esneyerek Synapse üzerinde daha rahat bir sele pozisyonu almanızı sağlıyor. Böylece tek elle bir sürüş yapıyormuş gibi bir sürüş hissiyatına sahip olabilirsiniz.

Gelelim tekerlere. 32mm teker boşluğu ve tube-less tekerleriyle Synapse ince bir ayar yapmış. Testte ise iç lastikleri ile birlikte Vittoria Gorsa G+28mm (genellikle 29,5mm olarak bilinir) tekerleri kullandım. Ve kademli olarak her sürüşte lastik basıncını düşürdüm. 85psi ile başlayarak 60psi’ya kadar aralıklarla beşer beşer basıncı düşürdüm. Sonunda inanılmaz bir sürüş rahatlığına kavuştum. Bu noktada şansımı biraz fazla zorlayarak lastiği yıpratmayı göze aldığımı söyleyebilirim. Eğer tube-less da kullansaydım bu düşük basınçta beni memnun edeceğinden eminim. Ön 70psi, arka 75psi basınç değerinde ise hızımı ve konforumu optimum seviyede tutmayı başardım. Synapse bu denklemde en kötü yol şartlarından dahi bana oldukça yumuşak bir sürüş sağladı ve aynı zamanda daha fazlasını yapmam için bana özgüven aşıladı.

undefined

Synapse, önceki versiyonlarına göre daha yarışçı bir profil sunuyor ve bunu konforunuzu kaçırmadan yapıyor. Endurans kategorisinde test ettiğim diğer modellere göre, Synapse’ın, Trek Domane SLR, Specialized Roubaix S-Works, BMC Roadmachine 01 ve Canyon Endurans CF SLX Disc’e göre açık ara önde olduğunu söyleyebilirim.

Bunun yanında yeni Synapse, özellikle Domane’nin oturuş pozisyonu ve önde şok sönümleyici yaylı sistemi olan Roubaix gibi rahatlığı ile ön plana çıkmıyor belki ama bu bisikletin ana amacı da değil. Synapse dört beş saatlik sürüşlerinizden eve döndüğünüzde size gerçek bir yarış bisikleti sürüş tadı veriyor. Ve bunu sizi ne kadar önemsediğini hissettirerek sağlıyor.

Şimdi sorum şu, Cannondale Synapse’la Supersix Evo satışlarını vurmayacak mı? Evet bu mümkün. Benim de içlerinde olduğum SuperSix kullanıcıları için eğer hedef bir yarış koşmak değilse, Synapse sizin için daha uygun bir seçim olabilir. 

 undefined

 

Bu günlerde grupsetten söz etmek çok nadirdir, çünkü pek çoğu etkili ve güvenilirler.

Dura - Ace'in Di2 9150/9170 grupseti Shimano için pastanın üstündeki krema gibi. Hidrolik disk fren ve elektronik vites sistemiyle kombinlenen grupsetin bakımı konusunda tek yapmanız gereken disk fren pistonlarını ve pedlerini kullanıma hazır halde  tutmak ve elbette arada bir Di2 bataryasını şarj etmek. 

undefined

ÖZELLİKLER

Model

Cannondale Synapse
Hi-Mod Disc 2018

Groupset

Shimano Dura-Ace Di2

Aynakol

Cannondale HollowGram SiSL2 aynakol

Jantlar

Cannondale HollowGram SL

Tamamlayıcı kit

Enve carbon road compact gidon, Enve carbon road stem, Cannondale Save carbon sele borusu, Fabric Scoop Shallow
Pro carbon saddle

Ağırlık

6.80kg (56cm)

Fiyat

£7,800 ≈ 39.916TL

İletişim

cyclingsportsgroup.co.uk

 

Bu yazı STU BOWERS tarafından yazılmıştır.|27 Mart 2018