Cyclist Türkiye

BMC ROADMACHINE 01

BMC ROADMACHINE 01

BMC, 22 yıllık geçmişinde karşımıza hep görüntü olarak diğerlerinden daha farklı bisikletlerle çıktı. İki değil, üç üçgenden oluşan kadro yapısı Tour de France zaferlerinde de, Dünya Şampiyonası’nda zamana karşı yarışlarda da, Ironman yarışlarında da hep dikkat çekmeyi başardı.

İsviçre’deki ofislerinde BMC mühendisleri, ağırlık, aerodinami ve rahatlık sınırlarını zorlayan tek bir bisiklet üretmek için çalışmaya başlamış. Yarış için Teammachine, aerodinami için Timemachine ve rahatlık için Granfondo modelleri zaten piyasada bulunuyor. Fakat sadece tek bir BMC almak isteseniz hangisini seçeceksiniz?

“Mühendislerimize bu soruyu sorduk fakat onlar da karar vermekte çok zorlandı” diyor BMC’nin yol ürün müdürü Mart Otten. “Fakat hemen hemen hepsi Granfondo’yu seçerim diye cevapladı” diye ekliyor. Bunun üzerine endurance bisikletlerin imajını değiştirmemiz gerektiğini düşündük.

“Çok dik bir bisiklet imajını değiştirip, performans seviyesini Teammachine’e yaklaştırmaya çalıştık. Buna ek olarak endurance bisikletlerin stabilitesini ve rahatlığını da koruduk. Böylece hem daha güzel görünen, hem de performansı çok daha iyi bir bisiklet karşımıza çıktı” diyor.

BMC Roadmachine 01, serinin en üst seviye bisikleti. 30mm lastik kullanımına izin veren bisiklet, ek olarak dahili furş takımı ve gidon boğazı tasarımı ile öne çıkıyor. Gidon boğazı, standart gidonların kullanımına da izin veriyor.

BMC, bisikletin aerodinami verilerini paylaşmamış fakat dahili gidon boğazı ve sele borusunun arkasına güzelce gizlenmiş arka teker, bisikletin bu alanda da geri olmadığını gösteriyor. Otten “Bisikleti sıfırdan tasarladığımız için, birkaç bölgede bisikleti hızlandıracak değişiklikler yapma şansı bulduk” diyor. “Fakat bu değişiklikler, bisiklete ‘aero’ demek için yeterli değil. Bunun yerine ‘derli toplu’ bir bisiklet demek daha mantıklı.”

Kısa alın borusu sayesinde neredeyse Teammachine ile aynı pozisyona sahip olan bisiklet, yüksek furş kapağı kullanımı ile Granfondo’nun pozisyonuna yaklaşıyor. Otten “Dahili furş kapağı tasarımı sayesinde istediğiniz pozisyona ulaşmak için çirkin spacer’lar kullanmak zorunda kalmıyorsunuz” diye ekliyor.

930 gram ağırlığındaki kadro, flat-mount kaliperleri sayesinde oldukça temiz bir görünüme sahip. 140mm ve 160mm fren diskleri kullanmaya izin veren kadro ayrıca sokma millerine rağmen 56cm boyunda yalnızca 7.69kg geliyor.

Ayrıca BMC  Roadmachine 01‘i tanıtırken “gravel” kelimesini kesinlikle kullanmamış. Bu bisikleti , bütün yollarda kullanabileceğiniz, hafif, aerodinamik ve rahat bir bisiklet olarak tanımlamayı tercih etmiş.

Bu yazı tarafından yazılmıştır.|17 Mart 2017